Vil ikke på toilettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
10 svar
2 synes godt om
19. januar 2014

cwl

Min datter på 3,5 år har været ble fri længe og går selv ud og tisser på toilettet. Men! Hun vil absolut ikke lave nr. 2 på toilettet, kun i bleen.

Jeg synes virkelig det er fustrerende og prøver simpelhen alt for at logge hende. Hun siger det ikke gider og komme ud når hun sidder på toilettet og når hun så får ble på, ja så går der 2 sek og så er hun godt i gang.

Hun har 1 gang lavet på toilettet og hun blev SÅ glad og så troede jeg at nu ville hun, men nej!

Nogen der har nogle ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Nea85

cwl skriver:

Min datter på 3,5 år har været ble fri længe og går selv ud og tisser på toilettet. Men! Hun vil absolut ikke lave nr. 2 på toilettet, kun i bleen.

Jeg synes virkelig det er fustrerende og prøver simpelhen alt for at logge hende. Hun siger det ikke gider og komme ud når hun sidder på toilettet og når hun så får ble på, ja så går der 2 sek og så er hun godt i gang.

Hun har 1 gang lavet på toilettet og hun blev SÅ glad og så troede jeg at nu ville hun, men nej!

Jeg kigger lige med her, det er nemlig det samme med min datter på 2,8 år. Jeg ved dog godt, at det ikke helt kan sammenlignes, idet min datter ikke er så gammel endnu..

Håber der kommer nogle brugbare fif

Anmeld

19. januar 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Lad barnet side med tablet og se film eller spille, hjalp herhjemme :-)

Anmeld

19. januar 2014

cwl

skovrup skriver:

Lad barnet side med tablet og se film eller spille, hjalp herhjemme :-)

Har jeg prøvet, men virker desværre ikke her

Anmeld

19. januar 2014

MorDk

Vi havde samme problem... han var dog lidt yngre... MEN vi stoppede med at have fokus på at AFVÆNNE. Vi lod han gøre det. Og til sidst kom ham selv og bad om at komme på toilettet. 

Anmeld

19. januar 2014

lineog4

Mit eneste råd er giv tid - øv for et kedeligt råd, men det er bare kun tid der har hjulpet her hjemme.

Har selvsagt sørget for at der er hyggeligt ved potten (her vil han ikke toilettet andet end til tis og det kun en gang imellem, men jo også aller mest hyggeligt hvis storebror går på toilettet samtidig så....), har lavet stjernekort hvor han fik chokolade når han lavede osv men intet hjalp indtil pludselig en dag hvor han proklamerede, at nu brugte han ikke ble mere. Han havde der været renlig i næsten et år med tis, og vidste udemærket hvornår han skulle lave lort....

Anmeld

19. januar 2014

cwl

MorDk skriver:

Vi havde samme problem... han var dog lidt yngre... MEN vi stoppede med at have fokus på at AFVÆNNE. Vi lod han gøre det. Og til sidst kom ham selv og bad om at komme på toilettet. 

Hvor længe stod det så på?
For hun har været ble fri i et år og har kun gjort det 1 gang på toilettet.

Anmeld

19. januar 2014

cwl

lineog4 skriver:

Mit eneste råd er giv tid - øv for et kedeligt råd, men det er bare kun tid der har hjulpet her hjemme.

Har selvsagt sørget for at der er hyggeligt ved potten (her vil han ikke toilettet andet end til tis og det kun en gang imellem, men jo også aller mest hyggeligt hvis storebror går på toilettet samtidig så....), har lavet stjernekort hvor han fik chokolade når han lavede osv men intet hjalp indtil pludselig en dag hvor han proklamerede, at nu brugte han ikke ble mere. Han havde der været renlig i næsten et år med tis, og vidste udemærket hvornår han skulle lave lort....

Ja min pige går også og siger at hun ikke bruger ble mere, men lige når det kommer til det, gør hun. Hun kan gå på toilettet og tisse og så lige bagefter komme og sige hun skal nr. 2 i bleen.

Vi har prøvet med at jeg sad derude, at storesøster sad der og ar far sad der. Vi har sunget, læst bog, set film og spillet. Men hun vil bare stå og gøre det inde på værelset mens hun leger med sit legetøj.

Anmeld

20. januar 2014

MorDk

cwl skriver:

Hvor længe stod det så på?
For hun har været ble fri i et år og har kun gjort det 1 gang på toilettet.

Nogle måneder tror jeg...

Anmeld

20. januar 2014

MorT3Banditter

cwl skriver:

Min dreng havde det samme problem. Han var næsten 5 før han ville lave på toilettet og det var også sådan at systemet bare lukkede af så snart han satte sig på toilettet.

Jeg var også rigtig frustreret for han var lige lovlig gammel til at skulle gøre det i bleen. Men efter jeg havde prøvet og lokke ham og nærmest tvinge ham så gav jeg op. Og efter lidt tid så begyndte han at gøre det af sig selv. 

De skal selv komme og sige at de er klar før de kan. Det skal vi forældre helst ikke fremskynde for de skal gøre det i deres eget tempo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.