Fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
12 svar
2 synes godt om
19. januar 2014

DetAss

Hej alle

jeg er ny her inde, me. Har simpelthen oprettet en profil her for at kunne få svar på nogle spørgsmål..

kæresten og jeg har i 1,5 år nu prøvet at blive gravide uden held. Så vi har været til diverse undersøgelser ved lægen, og har fået svar på at problemet ligger ved ham. derfor er vi nu blevet sendt videre til fertilitetsbehandling på sygehuset, vi har modtaget nogle forskellige papirer som vi har udfyldt, og som vi skal have med på FREDAG! :O

nu er det hele efterhånden så tæt på, og det gør mig skør i hovedet.. 1,5 år uden held, og vi kan jo selvfølgelig stadig ikke være sikre på jackpot, men håbet er der..

mit spørgsmål er så... Hvad skal der ske på fredag? Første møde på gynækologisk afd, og kan absolut ikke huske hvad lægen fortalte mig, udover at min mave vidst nok skal scanne for, at se om alt er som det skal være... 

ja det lyder nok lidt rodet, men det er det helt bestemt også inde i mit hovede i de her dage...

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

esioul

DetAss skriver:

Hej alle

jeg er ny her inde, me. Har simpelthen oprettet en profil her for at kunne få svar på nogle spørgsmål..

kæresten og jeg har i 1,5 år nu prøvet at blive gravide uden held. Så vi har været til diverse undersøgelser ved lægen, og har fået svar på at problemet ligger ved ham. derfor er vi nu blevet sendt videre til fertilitetsbehandling på sygehuset, vi har modtaget nogle forskellige papirer som vi har udfyldt, og som vi skal have med på FREDAG! :O

nu er det hele efterhånden så tæt på, og det gør mig skør i hovedet.. 1,5 år uden held, og vi kan jo selvfølgelig stadig ikke være sikre på jackpot, men håbet er der..

mit spørgsmål er så... Hvad skal der ske på fredag? Første møde på gynækologisk afd, og kan absolut ikke huske hvad lægen fortalte mig, udover at min mave vidst nok skal scanne for, at se om alt er som det skal være... 

ja det lyder nok lidt rodet, men det er det helt bestemt også inde i mit hovede i de her dage...

På forhånd tak

Vi snakkede livsstil. Kost, rygning, motion og BMI.

Derudover fik jeg lavet en indvendig scanning

Anmeld

19. januar 2014

DetAss

Ah okay så er der jo ingen grund til at jeg går og bliver helt "nervøs" og meget meget spændt..

det hele er jo bare så spændende og nyt, og kan simpelthen ikke huske et ord af hvad min læge sagde, fordi vi lige havde fået beskeden fra kærestens læge, så det var egentlig kun de ord der var i mit hoved..

Anmeld

19. januar 2014

esioul

Ah okay så er der jo ingen grund til at jeg går og bliver helt "nervøs" og meget meget spændt..

det hele er jo bare så spændende og nyt, og kan simpelthen ikke huske et ord af hvad min læge sagde, fordi vi lige havde fået beskeden fra kærestens læge, så det var egentlig kun de ord der var i mit hoved..

Var prøven meget nedsat?

Det var min kærestes prøve (altså let nedsat), så han skulle aflevere en 3 mdr efter, som så fastslog hvilken behandling vi skulle have.

Kvaliteten kan nemlig godt svinge, og derfor vil nogle klinikker have en med 3 mdr mellemrum

Anmeld

19. januar 2014

modesty

DetAss skriver:

Hej alle

På forhånd tak

Går ud fra at du også har været igennem udredning? Det er obligatorisk at både manden og kvinden bliver tjekket.

Anmeld

19. januar 2014

DetAss

esioul skriver:

Var prøven meget nedsat?

Det var min kærestes prøve (altså let nedsat), så han skulle aflevere en 3 mdr efter, som så fastslog hvilken behandling vi skulle have.

Kvaliteten kan nemlig godt svinge, og derfor vil nogle klinikker have en med 3 mdr mellemrum

Ja den var meget nedsat. så det var lidt en hård besked at få, for vi gik jo og håbede på at det kunne lykkedes naturligt.. 

Og han har også fået taget 2 prøver med 2,5-3 måneders mellemrum.. Og svaret var det samme, og det er derfor vi er blevet sendt videre i systemet.. (Selvfølgelig efter eget ønske)..

Anmeld

19. januar 2014

DetAss

modesty skriver:

Går ud fra at du også har været igennem udredning? Det er obligatorisk at både manden og kvinden bliver tjekket.

Det eneste der er blevet foretaget på mig, er blodprøver og en klamydiatest.. er der andet man som kvinde skal igennem? :/

Anmeld

20. januar 2014

modesty

DetAss skriver:

Det eneste der er blevet foretaget på mig, er blodprøver og en klamydiatest.. er der andet man som kvinde skal igennem? :/

Ja. Nu ved jeg ikke hvor mange blodprøver du har fået, men der skal tages prøver 2 eller 3 gange i løbet af cyklus for at måle at du har ægløsning og at hormonniveauerne er korrekte (desuden skal i begge testes for HIV og hepatitis hvis I ikke allerede er blevet det).

Så skal du scannes og derudover have lavet en gennemskylning af æggelederne med kontrastvæske, så man kan se om der er passage i dine æggeledere. Det er åbenbart ikke alle steder der automatisk laver denne gennemskylning inden behandlingsstart, så hvis du ikke får den lavet, vil jeg helt klart anbefale dig at insistere. Cirka en tredjedel af alle kvinder der har problemer med fertiliteten, har lukkede æggeledere, så det er helt hul i hovedet at alle steder ikke laver gennemskylning som det første.

Det lyder mere kompliceret end det er - hele forløbet tager cirka en måneds tid, hvor man skal møde op hos gynækologen cirka 3 gange. 

Anmeld

20. januar 2014

Lillemy

DetAss skriver:

Hej alle

På forhånd tak

Kære dig,

Nu ved jeg godt at du skriver, at din kærestes sædprøve var meget nedsat, men vil alligevel give dig et godt råd med på vejen; Min kærestes første sædprøve var nedsat en næste var let nedsat. Derfor købte jeg nogle vitaminer til ham. Og tre måneder efter var den normal... Og nu er den blevet så god, at han har lige så god som sæddonerer...

Han har fået 2xOmnimin, 1 q10, 1 evitamin, 1 bidro, 1 zink, 4 kelp tabl.

:-)

Anmeld

20. januar 2014

tweety2060

Tænker at du skal scannes og I skal snakke livsstil, motion, kost mm. Og så snakke om hvad de kan tilbyde af behandling og lidt om hvordan....
Det er ikke kutyme at få en gemmeskylning af æggelederne... Mig bekendt kun hvis de mistænker problemer der....
PØj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.