Børnehaven føler mig gjort dum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Du skal snakke med jeres læge, der skal udførligt stå må medicinen hvordan og hvornår den skal gives ellers må de ikke give det... Og de må selvfølgelig ikke give det anderledes.. Det samme gælder de cremer han skal smørres med..
Du skal lave en aftale med lederen om de vil medicinere dit barn.. ig hvordan det skal foregå..

Jeg ved ikke om de SKAL gøre det må jeg indrømme...
Men har de ikke ressourcer må de havde mulighed gør at søge ekstra pga pasning af kronisk sygt barn tænker jeg..

jeg har fra lægen og special læge hvordan det hele skal gøres og jeg skal selv komme og gøre det spurt så kommunen om de ville udbetale til mig det jeg mistet når jeg nu ikke er der hvor jeg skal være på min kh og nej jeg vil blive trukket i kh når jeg ikke er der
jeg er total forvirrert bruger ca 1700 kr på medicin i mdr på min .... det kan jeg heller ikke få noget til
skal så os siges jeg selv er kronisk syg og her bruger jeg fra mellem 1500 til 2600 i medicin på mig selv så har ikke råd til at mistet flere penge det er til tider hårdt nok i forvejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

mele

kære trådstarter :-)

Har selv et barn med børneeksem, så ved hvordan og hvor slet det kan være... og selvfølgelig skal børnehaven da smøre med creme og give medicin uanset deres ressourcer.

indrømmet hvis du flytter by og børnehaven lige om lidt ville jeg ikke gøre så meget ved det tror jeg, men hvis dit barn skal fortsætte ville jeg sende lederen en mail og bede om et skriftlig svar så du kan gå videre med det. det ville undre mig MEGET hvis nogen ville skrive de ikke har ressourcer til din søn og hvis du mod forventning skulle få det ja så bare afsted til borgmesteren og den lokaleavis og vupti så kommer din søn ikke til at mangle hverken creme eller astmamedicin.

og bare et godt råd, hudlægen kan søge om enkelt tilskud hos lægemiddelsstyrelsen på fedtcreme (helocreme) så koster den ikke ret meget i egenbetaling.

er ikke sikker på din søn er omfattet af merudgifter jf. servicelovens § 41 men brug at Google det og hvis du mener du har udgifter for minimumsbeløbet så søg, du kan højest få et afslag

held og lykke med det hele :-)

Anmeld

18. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

jeg har fra lægen og special læge hvordan det hele skal gøres og jeg skal selv komme og gøre det spurt så kommunen om de ville udbetale til mig det jeg mistet når jeg nu ikke er der hvor jeg skal være på min kh og nej jeg vil blive trukket i kh når jeg ikke er der
jeg er total forvirrert bruger ca 1700 kr på medicin i mdr på min .... det kan jeg heller ikke få noget til
skal så os siges jeg selv er kronisk syg og her bruger jeg fra mellem 1500 til 2600 i medicin på mig selv så har ikke råd til at mistet flere penge det er til tider hårdt nok i forvejen

Hvis du bruger mere end 4524 kr årligt på udgifter i forbindelse med dit barns sygdom kan du få merudgifter iflg. Servicelovens §41 'merudgifter til børn'

Det erjeg helt sikker på, sidder her med papirene foran mig, da jeg selv har en syg søn..

Anmeld

19. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg synes du skal bede om en samtale med pædogen på stuen og lederen hvor du fortæller det du har skrevet her samt hvor ubehageligt det er.
Sker der ingen ændring, ville jeg kontakte pædagogisk konsulent.
Er ked af du skal føle at de ikke kan lide din søn. Det må være rigtig ubehageligt. Jeg håber du snart får afklaring

Anmeld

19. januar 2014

ette1987

Altså nu er det slet ikke det samme, men min søn har stesolid liggende i bh, havde havde han også i dp, pga risiko for kramper ved feber. Men vi skulle udfylde en seddel hvor jeg satte kryds ved det kun er akut, altså det kun er HVIS det skal gives. Børnehaven må jo så på ingen måde handle anderledes end jeg har skrevet det. Det var ifht astma. Ifht creme bliver der jo nødt til at være en aftale. De kan ikke bare nægte. Har været et sted hvor der var et barn der skulle have special kost, som tog måske 5 min at tilberede, og så skulle man observere han kun fik det. Det var der bevilliget pædagog timer til. Når den pædagog så var væk måtte en af os andre jo gøre det, selvfølgelig uden brok, men der er ikke mange ressourcer i en bh Når i snart skal flytte ville jeg også lade den ligge, evt finde pasning andre steder indimellem, og så få jeres nye læge til at hjælpe jer med muligheder for støtte osv

Anmeld

19. januar 2014

ette1987

Og du må ikke tro de ikke kan lide din søn :

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.