Ved godt det er en gammel tråd, men vil lige svare alligevel, hvis nu nogle skulle have samme spørgsmål og intet svar

Jeg oplevede i 2011 en GUL, den blev opdaget 6+ og blev akut indlagt, med besked om de ville operere hvis jeg fik mere ondt, de valgte ikke at operere mig med det samme da man ikke kunne finde fosteret og ej heller min højre æggeleder. Dagen efter fik jeg en omgang Methotrexat, hvilket består af 20 piller (det er kemopiller, som også anvendes hos gigtpatienter dog ikke i lige så doser som ved kemo), jeg fik af vide det var meget normalt at ens HCG steg lidt i denne forbindelse, men mine blodprøver (de efterfølgende test) viste at mit steg for meget, og en scanning viste nu at fosteret lå i min livmoder og man fandt efter lidt leden min højre æggeleder, fik derfor en ny omgang piller og skulle have taget de samme prøver igen, denne gang udstødte min krop fosteret, men ikke på den måde hverken læger eller jeg havde forventet, i og med jeg stod med et foster i hånden der var "pakket" ind i moderkagen osv. :/ blev dog gravid ca. 2,5 måned efter, men pga. bl.a pillerne måtte vi få det fjernet da lægerne ikke kunne garantere et levedygtigt foster, selvom der er set levende og velfungerende børn der er blevet lavet inde, men dog tæt på 3 mdrs grænsen.. Det der dog skal tages højde for er at der dannes (mere) arvæv det sted ægget har sat sig, og derfor er chancen for en ny GUL samme sted væsentlig meget til stede ved pillebehandlingen..
Jeg har dog efterfølgende fået en sund og rask baby
Anmeld