hvordan føles det at have en cyste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
1 svar
0 synes godt om
18. januar 2014

Frk. Borup

Smerter/symptomer?

Jeg har ondt i hvad jeg vil tro er venstre æggestok, det gør ondt helt ovre i lænden. Jeg er oppustet, særligt om aftenen. Og har til tider kvalme. Jeg har haft det sådan fra før mens, hen over mens og er nu på cd10, og det bliver værre og værre. Mon ikke det kan være en sådan, der kan være problemet? Tog en g-test i går for en sikkerheds skyld - negativ.

Hvis det er en cyste, skal man så bare vente og se, om det bliver værre, eller kan lægen gøre noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

LMX

Frk. Borup skriver:

Smerter/symptomer?

Jeg har ondt i hvad jeg vil tro er venstre æggestok, det gør ondt helt ovre i lænden. Jeg er oppustet, særligt om aftenen. Og har til tider kvalme. Jeg har haft det sådan fra før mens, hen over mens og er nu på cd10, og det bliver værre og værre. Mon ikke det kan være en sådan, der kan være problemet? Tog en g-test i går for en sikkerheds skyld - negativ.

Hvis det er en cyste, skal man så bare vente og se, om det bliver værre, eller kan lægen gøre noget?

Når jeg danner cyster så føles det meget smertefuldt i den ene eller anden side af underlivet (æggestokken) og tit trækker det ned i højre ben/lår. Det er en forbigående smerte der topper for derefter at forsvinde helt. 

Jeg danner dem kun i forb. med ægløsning, men det gør naller når det står på.

Lægen kan sende dig til scanning og hvis det er en dum cyste som bliver ved med at drille og ikke forsvinder af sig selv så kan den fjernes operativt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.