børste tænder selv, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg har en søn der lige er fyldt 6 og han er så småt begyndt på at han selv vil børste tænder og så skal vi børste efter... indtil videre kører han kun tandbørsten frem og tilbage på fortænderne et par gange inden jeg skal overtage...

men jeg kom til at tænke på, hvor gamle skal børn egentlig være før de selv kan børste tænder - altså uden at vi behøver at børste efter?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Mamalou

Jeg synes at have hørt, at man skal børste efter til de er 10 år. Men det handler selvfølgelig om modenhed og evnen til at få børstet godt

Vh. Louise

Anmeld

17. januar 2014

TNBC

Ms.Sunshine skriver:

Jeg har en søn der lige er fyldt 6 og han er så småt begyndt på at han selv vil børste tænder og så skal vi børste efter... indtil videre kører han kun tandbørsten frem og tilbage på fortænderne et par gange inden jeg skal overtage...

men jeg kom til at tænke på, hvor gamle skal børn egentlig være før de selv kan børste tænder - altså uden at vi behøver at børste efter?...

10år.

Anmeld

17. januar 2014

Chris86

Her blir det når hun selv kan ordentligt.... Sådan virkeligt..
Hun er knap 3 og børster altid selv først og derefter gør vi...

Anmeld

17. januar 2014

Pikku Myy

Ms.Sunshine skriver:

Direkte fra hestens mund: 10-12 år

Anmeld

17. januar 2014

Rockertand

Ms.Sunshine skriver:

Min ældste (nu 7 år) har gjort det selv siden 4 år, jeg kigger, og vi har timeglas på, men jeg har aldrig kunnet fange en fejl, og ifølge tandlægen er det egnens flotteste tænder
Den mellemste på 3 år slægter på, om et års tid tror jeg, at det er samme historie.
Jeg har aldrig haft problemer med at introducere tandbørstning til vores 3 børn, der har altid været stor interesse, selv fra den mindste på 1 år, der efterligner

Anmeld

17. januar 2014

Rockertand

Glemte lige....jeg synes, at det kommer an på omhyggelighed og interessen, jeg tror, at jeg slipper min ældste om et års tid (eller det gør jeg jo ikke helt, da jeg børster på de små imens).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.