Låne indskud gennem kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.307 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. januar 2014

Anonym trådstarter

Andre herinde der har lånt indskud af kommunen til lejlighed/rækkehus?

Ved i hvordan det er hvis man gerne vil flytte? Men endnu Ikk har betalt det indskud ud om man så alligevel ka låne oven i det andet af kommunen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Ved i hvordan det er hvis man gerne vil flytte? Men endnu Ikk har betalt det indskud ud om man så alligevel ka låne oven i det andet af kommunen?

Jeg har aldrig selv fået det, men min mor har, du kan KUN flytte i nødstilfælde og få det igen, hvis du har en god grund, min mors grund var at hun gerne ville i noget mindre... ;-) 

men hvis det ikke er så meget du skylder kan du betale dem først og derefter få det igen... 

kan du ikke selv spare op til indskuddet? ;-) så slipper du for en gæld. 

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

EnSødMor skriver:

Jeg har aldrig selv fået det, men min mor har, du kan KUN flytte i nødstilfælde og få det igen, hvis du har en god grund, min mors grund var at hun gerne ville i noget mindre... ;-) 

men hvis det ikke er så meget du skylder kan du betale dem først og derefter få det igen... 

kan du ikke selv spare op til indskuddet? ;-) så slipper du for en gæld. 

Nej det har jeg desværre ikke og r først færdig med låne gælden om to år ca..

Vi vil gerne i et rækkehus

Anmeld

17. januar 2014

Annette A

Da vi flyttede i vores nuværende bolig skyldte vi stadig 2000 kr på vores gamle lån og det skulle vi betale ud før vi kunne søge om det nye lån. Så det tror jeg man skal alle steder ud fra den information jeg kunne finde om det dengang desværre.

Anmeld

17. januar 2014

Patriark

Anonym skriver:

Nej det har jeg desværre ikke og r først færdig med låne gælden om to år ca..

Vi vil gerne i et rækkehus

Stiger jeres husleje?

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

Stiger jeres husleje?

Jep  Og så det dyrt at bo der i forhold til kvaliteten 

Anmeld

17. januar 2014

Anonym trådstarter

Annette A skriver:

Da vi flyttede i vores nuværende bolig skyldte vi stadig 2000 kr på vores gamle lån og det skulle vi betale ud før vi kunne søge om det nye lån. Så det tror jeg man skal alle steder ud fra den information jeg kunne finde om det dengang desværre.

Øv bøv

Anmeld

17. januar 2014

SHERO

Det kan du sagtens ansøge og få, men det gamle lån bliver opkrævet samlet når du er fraflyttet. Fik desværre andet at vide da jeg henvendte mig på kommunen. Så jeg står pt med et temmelig stort giro kort. Pligtlån ved kommunen skal betales tilbage ved fraflytning.

Anmeld

17. januar 2014

Patriark

Anonym skriver:

Jep  Og så det dyrt at bo der i forhold til kvaliteten 

Hvis jeres udgifter stiger, burde i vel også have mulighed for, at spare op!?

Det vil sandsynligvis være et argument kommunen vil bruge...

Hvis I udviser lidt økonomisk ansvarlighed, kan set være, at det vil hjælpe på jeres ansøgning.

Held og lykke.

Anmeld

17. januar 2014

WantingBaby2012

Anonym skriver:

Det er ikke muligt at have 2 indskudslån. Kun i særlige tilfælde, ved f.eks skilsmisse og lign. 

Kommunen kigger især på årsagen til flytningen, som skal være godt begrundet. 

og et gammelt lån vil ALTID falde til betaling når du fraflytter lejligheden. 

Jeg arbejder til daglig med indskudslån, så hvis du vil vide mere så spørg endelig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.