Stammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

278 visninger
3 svar
1 synes godt om
17. januar 2014

Anonym trådstarter

Den sidste måneds tid har jeg observeret at mit barn er begynd at stamme. Det er langtfra hele tiden, det er tit hvis h*n snakker hurtigt og så bum, så kan h*n sige sætningen 5-6 gange før det sidste og afgørende ord finder plads til sidst... Fx lige før hvor h*n siger "jeg vil se...." Det sagde h*n omkring 6 gange, før h*n fuldendte sætningen "jeg vil se julemand" .. H*n endte faktisk med at blive irreteret over at h*n ikke kunne sige sætningen færdig.. Det har jeg aldrig set før. 

h*n går ikke i institution, så der er ikke nogle professionel vurdering inde over. Hvad gør man så? Hvem skal man have fat i? H*n er forresten 2 år gammel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Den sidste måneds tid har jeg observeret at mit barn er begynd at stamme. Det er langtfra hele tiden, det er tit hvis h*n snakker hurtigt og så bum, så kan h*n sige sætningen 5-6 gange før det sidste og afgørende ord finder plads til sidst... Fx lige før hvor h*n siger "jeg vil se...." Det sagde h*n omkring 6 gange, før h*n fuldendte sætningen "jeg vil se julemand" .. H*n endte faktisk med at blive irreteret over at h*n ikke kunne sige sætningen færdig.. Det har jeg aldrig set før. 

h*n går ikke i institution, så der er ikke nogle professionel vurdering inde over. Hvad gør man så? Hvem skal man have fat i? H*n er forresten 2 år gammel

Tag fat i din sundhedsplejerske

Anmeld

17. januar 2014

Bshizzle

Vil osse mene du kan tá fat i din SP 

Men tror faktisk det er i en periode.. 

En veninde jeg har.. Hendes søn havde osse problemer med at stamme, men da han kom i BH gik det stille væk. 

Anmeld

17. januar 2014

modesty

Anonym skriver:

Det er umiddelbart ret normalt at børn i den alder stammer lidt når de bliver ivrige eller der er et ord der er svært at sige. Min søn gør det også. Både min mor, som er gammel pædagog, og pædagogerne i vuggestuen, siger at det er normalt.

Men hvis du er nervøs, så tag fat i sundhedsplejersken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.