Carina:-) skriver:
Ja det har jeg prøvet.Og er i det 
Og min søn er i dag 16 og har stadig problemer.
Vi har været igennem en milliard undersøgelser ,indlæggelser osv.
Min søn er på ditropan - (han har også prob. med urin) og movicol der skal hjælpe ham fordi hans tarme er dovne som de siger.
Han har nedsat føle i både lukkemuskel men også længere oppe.
Han skal opereres når han er fuldvoksen hvis der ikke sker en ændring der hvad der sker for 80%
Jeg vil så sige at der allerede da han gik i puberteten skete der en mærkbar forbedring.
Det vigtigste er at man ikke skal skamme sig ,og at det ikke skal være tabu.
Vores søns læge har været i hans klasse og fortælle om hans problem,og fortalte om at det her er en sygdom på lige fod med andre og at man ikke kan gøre for det.
Han er aldrig blevet mobbet,og har endda kærester der ikke løber skrigende væk .
Spørg endelig hvis der er noget jeg skal uddybe 
Men husk endelig at fortælle dit barn,at det er ikke alene,- det er bare ikke noget man snakker om fordi der er så meget tabu .
Tak for svar! :-)
Hold da op, 16 år alligevel men egentlig rart at høre man kan blive behandlet for det i visse tilfælde. Min døjer ikke med urin.
Okay, altså det med den nedsatte følelse og det, er vel ud af gennem undersøgelser etc? Men det ski egentligt synd for dem.
Hvordan håndterede i det i skolen da han var yngre?
Man kunne da håbe, at din dreng slipper for det med operationen, men omvendt hvis det kan hjælpe går man også gerne igennem det jo.
Hvordan har han med det nu så?
Dejlig at høre, at det bliver bedre i puberteten, for det er trods alt en svær tid for dem;-)
Ser det bestemt heller ikke som et tabu, og vi snakker også åbent om det familien imellem, dog ved skolen/dus ikke noget endnu, da jeg lidt afventer hvad der skal ske ift henvisningen.
Det var faktisk en god ide, det med at få lægen ( eller en selv) til og komme og tale om dét, så at de andre børn får en ide om hva det skyldes.
Dejligt at høre han ikke er blevet mobbet med det