”Fjerkongens Rige” er udtaget til Generation K+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. januar 2014

Baby.dk

Endnu engang bliver én af instruktør Esben Toft Jacobsens animationsfilm udtaget til Berlin.

Sidst var det hans animationsfilm ”Den kæmpestore Bjørn”, der har vundet prisen verden over og er set af mere end 46.000 danskere i biografen. Denne gang gælder det ”Fjerkongens Rige”, der således får verdenspremiere i Berlin.

”Berlin festivalen har en fantastisk børnesektion. De film, der er i program der, er de absolut bedste, så jeg er stolt over, at vores film er valgt ud til lige præcis Berlin. Derudover har de nogle skønne screeninger med 1000 børn, der sidder og råber med på filmene. Det er det helt optimale sted at være for børnefilm i det hele taget.”

”Fjerkongens Rige” får dansk premiere den 10. April 2014. Det er historien om den lille kanin Johan, der bor med sin far på et skib. Det har de gjort så længe Johan kan huske. Johans mor er der ikke længere. Hun blev en dag hentet af Fjerkongen. En stor slags fugl, som Johan ikke rigtig ved, hvem er. Johan vil gerne lære at sejle deres skib – så kan han sejle til Fjerkongens Rige, for han tror nok, at det må være der, hans mor er. En dag da Johans far henter forsyninger og Johan er alene på skibet, modtager han et opkald på radioen om Fjerkongen, og så sejler han af sted på eventyr på egen hånd.

”For mig er det vigtigt at lave spændende og sjove historier for børn, som åbner op for en større verden, men der må også gerne være sørgelige ting med, som i det her tilfælde savn. Det er jo også en del af livet. Historien skal være god og sand, så de føler, jeg tager dem alvorligt. Frem for alt vil jeg gerne tage børnene med på en rejse til et sted, de ikke har været før. Den skal være fuld af små detaljer og holde sit publikum fængslet. Det synes jeg, vi har formået med Fjerkongens Rige.”

Fjerkongens rige er produceret af danske Copenhagen Bombay, der står bag successer som ”Den Kæmpestore Bjørn” og “Tigre & Tatoveringer”. Produktionsselskabet skiller sig ud ved, at alle deres animationsfilm er 100 procent dansk produceret og nøgleordene er kvalitet og den gode historie til børn og unge.

“Copenhagen Bombays fokus på originale historier og stærke instruktører er blevet set og anerkendt. Jeg er stolt og ydmyg over, at Fjerkongens Rige får verdens premiere i Berlin. Det er den vigtigste festival for os og denne udtagelse betyder alt for rejsen, der venter Esbens film”, siger direktør i Copenhagen Bombay, Sarita Christensen.

Lars Brygmann, Søs Egelind, Tuva Novotny, Flemming Quist Møller og debutant Pelle Falk Krusbæk som ”Johan” har lagt stemmer til Fjerkongens Rige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.