Mit barn er blevet bidt. what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.574 visninger
11 svar
17 synes godt om
16. januar 2014

RosSofi

Opdagede, da jeg badede min dreng, at han havde et bidemærke på armen, måske har der været gået hul, det ved jeg ikke. Børnehaven har ingenting sagt og han var glad, da jeg hentede ham? 

Skal vi gå til lægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Chris86

Hvorfor til lægen?
Temmelig mange børn når at blive bidt på et eller andet tidspunkt.. Tænker jeg...
Det er i hvert fald sket her to gange... En gang voldsomt og en gang knap så galt...

Anmeld

16. januar 2014

Ayasmor

Rosa-Sofia skriver:

Opdagede, da jeg badede min dreng, at han havde et bidemærke på armen, måske har der været gået hul, det ved jeg ikke. Børnehaven har ingenting sagt og han var glad, da jeg hentede ham? 

Skal vi gå til lægen?

Hvis der ikke er sår på, så er der ikke gået hul. Følger han vacc. Programmet? Så er han nemlig dækket ind med stivkrampe vacc., som kun er nødvendig, hvis der har været hul. Umddelbart ingen grund til at tage til læge

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

Rosa-Sofia skriver:

Skal vi gå til lægen?

Er det blåt/lilla, ser betændt ud??

Snak med dem i morgen og find ud af hvorfor ingen har sagt noget?? Det er sådan nogle ting pædagoger skal fortælle.

Anmeld

16. januar 2014

RosSofi

Det er vist sådan blå rødt men ingen sår nej. Ja synes godt nok også det burde være blevet nævnt. Men ja han har fået alle de anbefalede vacciner.

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

Rosa-Sofia skriver:

Det er vist sådan blå rødt men ingen sår nej. Ja synes godt nok også det burde være blevet nævnt. Men ja han har fået alle de anbefalede vacciner.

Snak med dem i morgen

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Yurie skriver:

Er det blåt/lilla, ser betændt ud??

Snak med dem i morgen og find ud af hvorfor ingen har sagt noget?? Det er sådan nogle ting pædagoger skal fortælle.

Kan det tænkes at pædagogerne ikke ved det?

Anmeld

16. januar 2014

majba

Rosa-Sofia skriver:

Skal vi gå til lægen?

Slå kold vand i blodet og væn dig til tanken om du har et barn der bruger det meste af sin dag sammen med børn på samme alder, der heller ikke har et fuldt veludviklet sprog. Vi voksne vi forklare når vi er utilfreds med noget og irettesætter. Det kan børn ikke derfor må de bruge andre muligheder, som skrige, slå, skubbe og bide. 
Det er normalt at børn reagere sådan, i den aldre. Selvfølgelig skal du bare lige nævne det i morgen i børnhaven, men ikke skæld ud eller anklager mod pædagogerne. I den børnehave jeg arbejde i havde vi forskellige rum hvor de kunne lege i, danse i og tumle og der var ikke altid vokse tilstede. Vi oplevede engang engang imellem at børnene bed hinanden uden de græd, og ofte havde de glemt hvad der var sket hvis vi senere ved ble skift fandt bidemærket. 

Anmeld

16. januar 2014

TNBC

MorDk skriver:

Kan det tænkes at pædagogerne ikke ved det?

Det kan sagtens tænkes, det kan også være pædagogen der har opdaget, har glemt at sige det videre. men det er stadigvæk sådan noget de skal nævne(hvis de ved det), og derfor ville jeg altid spørge hvis jeg ikke fik besked om det.

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Yurie skriver:

Det kan sagtens tænkes, det kan også være pædagogen der har opdaget, har glemt at sige det videre. men det er stadigvæk sådan noget de skal nævne(hvis de ved det), og derfor ville jeg altid spørge hvis jeg ikke fik besked om det.

Enig. Jeg ville også spørge ind til det - uden tvivl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.