Han ignorerer os (har brug for råd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.089 visninger
12 svar
6 synes godt om
16. januar 2014

MorDk

Vores søn på 3,4 år har denne kedelige vane med at ignorerer os eller andre voksne når Vi/De spør ham om noget eller konfronterer ham... 

What to do? 

Andre med samme "problem"???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

anynom

MorDk skriver:

Vores søn på 3,4 år har denne kedelige vane med at ignorerer os eller andre voksne når Vi/De spør ham om noget eller konfronterer ham... 

What to do? 

Ja, men min pige er kun 2,2 år og har ingen råd :/

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Ja, men min pige er kun 2,2 år og har ingen råd :/

SUK! jeg synes virkelig det er en belastning... og jeg ved godt det er en periode og de prøver af osv. MEN tænker der må da være noget man kan sige/gøre? Jeg sys IKKE det er ok at man ikke svare når nogen spørger en om noget eller lign.

Anmeld

16. januar 2014

L&V

MorDk skriver:

What to do? 

Er det i forskellige situationer eller er det bare generalt?

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Er det i forskellige situationer eller er det bare generalt?

Det er hvis han har gjort noget (slået, drillet, rodet, eller lign) Eller hvis han bliver spurgt om noget... (kommer lidt an på hvad det er) Men det der med han kigger igennem en eller forbi en og ik vil svarer eller kigge på en.... ej men jeg HADER det ....

Anmeld

16. januar 2014

De3Guldklumper

MorDk skriver:

What to do? 

Jeps - her har jeg en på knap 5 som har gjort det LÆÆÆÆNGE...

Som udgangspunkt er der ikke andet at gøre end når i tager kontakt at gå hen til ham og få ham til at kigge jer i øjnene så i ved at han rent faktisk har fokus på jer og dermed er chancen større for at han lytter til det i siger og dermed svare

Anmeld

16. januar 2014

L&V

MorDk skriver:

Det er hvis han har gjort noget (slået, drillet, rodet, eller lign) Eller hvis han bliver spurgt om noget... (kommer lidt an på hvad det er) Men det der med han kigger igennem en eller forbi en og ik vil svarer eller kigge på en.... ej men jeg HADER det ....

Oki nu kommer jeg bare med et bud måske det er helt hen i vejret men de oplever jeg nogle gange i hvert fald.

Tænker om det kan være fordi at han jo så får skæld ud og der kommer en længere forklaring om hvorfor man ikke må det osv osv og at han simpelthen ikke ved hvordan han skal respondere på det?

Lidt ligesom nogle siger "ej du må ikke slå, hvorfor gør du det?" Og han bare tænker "det gjorde jeg bare" men han ved ikke slev hvordan han skal forklare hvorfor..

At han måske bliver sat i nogle situationer hvor han ikke lige kan overskue svaret..

Giver det mening?

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Oki nu kommer jeg bare med et bud måske det er helt hen i vejret men de oplever jeg nogle gange i hvert fald.

Tænker om det kan være fordi at han jo så får skæld ud og der kommer en længere forklaring om hvorfor man ikke må det osv osv og at han simpelthen ikke ved hvordan han skal respondere på det?

Lidt ligesom nogle siger "ej du må ikke slå, hvorfor gør du det?" Og han bare tænker "det gjorde jeg bare" men han ved ikke slev hvordan han skal forklare hvorfor..

At han måske bliver sat i nogle situationer hvor han ikke lige kan overskue svaret..

Giver det mening?

Ja det giver rigtig meget mening. Men jeg synes netop at vi tænker meget over hvordan vi siger tingene. Hvad de gør i BH ved jeg ikke... men det kan også være hvis jeg spørger om han vi bede om noget vand f.eks. Så svarer han ikke... Men tror du har meget ret i måden man "går til dem" på også når de skal irettesættes. 

Anmeld

16. januar 2014

L&V

MorDk skriver:

Ja det giver rigtig meget mening. Men jeg synes netop at vi tænker meget over hvordan vi siger tingene. Hvad de gør i BH ved jeg ikke... men det kan også være hvis jeg spørger om han vi bede om noget vand f.eks. Så svarer han ikke... Men tror du har meget ret i måden man "går til dem" på også når de skal irettesættes. 

Ja oki lige i det tilfælde er det nok bare vil døv ha ha det kan jo også forekomme

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Ja oki lige i det tilfælde er det nok bare vil døv ha ha det kan jo også forekomme

Selektiv hørelse... En tilstand jeg som mor IKKE er fan af hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.