Jeres mening :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
14 svar
4 synes godt om
15. januar 2014

Sabone

Halløj piger  

Min mand vil gerne have lavet en tatovering, som symbol på vores søn og har derfor været i gang med at kreere en idé til den.. 

Hvis man tager det første bogstav i hvert ord, giver det Andreas og det sidste ord Storm, altså Andreas Storm  

Foden er Andreas' og romertallene giver hans fødselsdato  

Hvad synes I om den? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

StudPsyk

Sabone skriver:

Halløj piger  

Min mand vil gerne have lavet en tatovering, som symbol på vores søn og har derfor været i gang med at kreere en idé til den.. 

Hvis man tager det første bogstav i hvert ord, giver det Andreas og det sidste ord Storm, altså Andreas Storm  

Hvad synes I om den? 

Foden er meget sød (er det hans fod?) men jeg forstår ikke lige hvad han prøver at sige med teksten, jeg synes ikke det giver helt vildt meget mening?

Anmeld

15. januar 2014

esioul

Sabone skriver:

Halløj piger  

Hvad synes I om den? 

Det er virkelig fin

Anmeld

15. januar 2014

Sabone

Janne T. skriver:

Foden er meget sød (er det hans fod?) men jeg forstår ikke lige hvad han prøver at sige med teksten, jeg synes ikke det giver helt vildt meget mening?

Ja, foden er Andreas'..

Jamen det var egentlig mest for at skabe en tekst, som giver mening i forhold til hans navn og selvfølgelig også ellers..

Hvad ville du skrive i stedet for?

Anmeld

15. januar 2014

StudPsyk

Sabone skriver:

Ja, foden er Andreas'..

Jamen det var egentlig mest for at skabe en tekst, som giver mening i forhold til hans navn og selvfølgelig også ellers..

Jeg kan ikke komme med et bud, for det skal være meningsfyldt for jer, ikke mig.

Det er bare fordi jeg ikke forstår teksten, vil du prøve at forklare mig hvad han mener med den? Jeg forstår godt ordene enkeltvis, jeg er halv englænder, men sat sammen kan jeg altså ikke helt udlede hvad meningen er. Skal det fx læses ud i et, eller er det to adskilte linjer som et digt? Uanset hvad så forstår jeg det ikke helt.

En nyfødt drøm stiger op
Energi og stille storm

Eller en nyfødt drøm giver anledning til energi og stille storm

Og hvis det er sidstnævnte, hvad er det så helt præcist han mener med den sætning?

Anmeld

15. januar 2014

Sabone

Janne T. skriver:

Jeg kan ikke komme med et bud, for det skal være meningsfyldt for jer, ikke mig.

Det er bare fordi jeg ikke forstår teksten, vil du prøve at forklare mig hvad han mener med den? Jeg forstår godt ordene enkeltvis, jeg er halv englænder, men sat sammen kan jeg altså ikke helt udlede hvad meningen er. Skal det fx læses ud i et, eller er det to adskilte linjer som et digt? Uanset hvad så forstår jeg det ikke helt.

En nyfødt drøm stiger op
Energi og stille storm

Eller en nyfødt drøm giver anledning til energi og stille storm

Og hvis det er sidstnævnte, hvad er det så helt præcist han mener med den sætning?

Jeg vidste nemlig godt, at du er halv englænder  

Det han mener er: 

En nyfødt drøm giver energi og en stille storm  

Det der menes med en stille storm er at det starter stille, som en lille spire i min mave og pludselig er han født og vokser med lynets hast

Anmeld

15. januar 2014

StudPsyk

Sabone skriver:

Ja, foden er Andreas'..

Okay, jeg kunne ikke lade være.. Men fx

A Newborn Dandelion Rises, Ending A Savaging Storm

Forstået sådan, at denne nyfødte har endt/afsluttet/gjort en ende på alle de dårlige og stormfulde perioder i livet op til nu, og dandelion betyder mælkebøtte. Det er dem, der er så stærke, at de kan bryde gennem asfalt, så i overført betydning en nyfødt stærk lille sjæl, som har gjort ende på de stormfulde perioder i livet.

Ja ja, lidt for poetisk måske, men blev nødt til at prøve

Anmeld

15. januar 2014

StudPsyk

Sabone skriver:

Jeg vidste nemlig godt, at du er halv englænder  

Det han mener er: 

En nyfødt drøm giver energi og en stille storm  

Det der menes med en stille storm er at det starter stille, som en lille spire i min mave og pludselig er han født og vokser med lynets hast

Okay Jeg tror mest det er det med den stille storm der gør det for mig - at den måske kræver lidt for meget forklaring. Men det er jo fuldstændig ligemeget, hvis det er meningsfyldt for ham, for det er jo det der er det vigtigste, når det er ham der skal bære den på kroppen

Anmeld

15. januar 2014

Sabone

Janne T. skriver:

Okay, jeg kunne ikke lade være.. Men fx

A Newborn Dandelion Rises, Ending A Savaging Storm

Forstået sådan, at denne nyfødte har endt/afsluttet/gjort en ende på alle de dårlige og stormfulde perioder i livet op til nu, og dandelion betyder mælkebøtte. Det er dem, der er så stærke, at de kan bryde gennem asfalt, så i overført betydning en nyfødt stærk lille sjæl, som har gjort ende på de stormfulde perioder i livet.

Ja ja, lidt for poetisk måske, men blev nødt til at prøve

Det er da super! Og det har en fed betydning, synes jeg  

Jeg har vist ham det og han siger, at han jo bare ikke er så god til engelsk igen

Anmeld

15. januar 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
Tanken er sød, men jeg synes det virker enormt rodet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.