Brug for råd/tips ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2014

Morigen

Anonym skriver:

Okay det var mange finde ideer

Min veninde kan også lave kagen og blomsterne har vi også en der evt. kunne lave.                                                  Men tror ikke lige med maden, der skal vi nok enten finde en som kan lave det billigt for os eller bestille det udefra, syntes bare altid det er så dyrt. - Lidt et dilemma :/

Kørslen behøver ikke være fint og fornemt evt. bare vores egen bil, hvis vi kunne spare penge på det - Ellers skulle vi i hvert fald falde over et godt tilbud.

Hvad med fotografering, havde i det eller hvordan?

Jeg vil nemlig hellere have taget billeder end jeg vil køre i en smart bil 

Angående fotografering, kender du ikke nogen af dem du vil have med der er god til at tage billeder der vil hjælpe dig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Morgensol skriver:

Planen var først at min svigermors mands datter skulle tage billeder. Hun er amatørfotograf og ville gøre det gratis, men så var vi så heldige at vi blev kontaktet af et fotograf par som skulle afprøve noget nyt udstyr og derfor gerne ville gøre det gratis! så vi fik prof billeder helt gratis!  

jeg ved at der er mange forografstuderende som gør det meget billigt eller gratis, det var måske værd at undersøge.  

meld dig evt ind på bryllupsklar.dk, der kan du finde tonvis af inspiration.  

mht kørsel, så prøv at kontakte jeres lokale amerikanerbilsklub. Det plejer ik at koste så meget at få dem ud.

Okay der var i heldige

Jeg har min kusine som også skal med han ville kunne tage til festen og kirken, det er mere dem  efter kirken og inden festen

Ja der må jeg ind og melde mig til og se om det giver noget inspiration

Okay ja det havde jeg ikke tænkt man kunne, men koster komikken noget at spørger evt.

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Morigen skriver:

Angående fotografering, kender du ikke nogen af dem du vil have med der er god til at tage billeder der vil hjælpe dig?

Jo min kusine som også skal med kan tage i kirken og til festen. Men kunne godt tænke mig nogle der imellem som en fotograf plejer at tage.

Har dog min granfætter, som er rigtig dygtig s ville kunne klare opgaven inden uden tvivl, men ville det være okay at spørger ham, når han ikke skal med til festen? :/

Anmeld

15. januar 2014

lineog4

Vi holdt hvad nogen måske ville kalde et sparebryllup, men for os var det bare det bryllup vi gerne ville have.

Vi blev gift på rådhus, hvor alle de der havde lyst kunne komme - der kom en del flere end vi havde forventet. Kørslen fra her til Rådhus var i Christiniacykel med vores børn. 

jeg havde købt en billig kjole (fordi det var den jeg kunne lide for min mor betalte) og dyrt undertøj 

Vi havde plads her hjemme til de mellem 50-60 mennesker der var inviteret til åben hus - folk sad på puder, madrasser og stole som det nu passede, børn legede, solen skinnede, og vi bare hyggede. 

Vi tog på ferie med min mor til sicilien ugen efter en kombi af bryllupsrejse og hendes 60 års fødselsdag.

Det var ikke stort, men det var os - alle gæsterne sagde det ikke kunne have været anderledes når nu det var os. Nå ja og så havde vi valgt min mors afdødes kærestes fødselsdag som havde betydet noget for de fleste voksne der var tilstede....

Eneste traditionelle var en brudebuket, den havde jeg krævet fordi den skulle på vores datters grav når vi var blevet gift, for hun var grunden til jeg krævede at blive gjort til kone ;-)

Kan desværre ikke lige nu finde vores fine bryllupsbillede, men kun et af mig selv - der kan man i hvert fald se jeg var lykkelig ;-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Vi holdt hvad nogen måske ville kalde et sparebryllup, men for os var det bare det bryllup vi gerne ville have.

Vi blev gift på rådhus, hvor alle de der havde lyst kunne komme - der kom en del flere end vi havde forventet. Kørslen fra her til Rådhus var i Christiniacykel med vores børn. 

jeg havde købt en billig kjole (fordi det var den jeg kunne lide for min mor betalte) og dyrt undertøj 

Vi havde plads her hjemme til de mellem 50-60 mennesker der var inviteret til åben hus - folk sad på puder, madrasser og stole som det nu passede, børn legede, solen skinnede, og vi bare hyggede. 

Vi tog på ferie med min mor til sicilien ugen efter en kombi af bryllupsrejse og hendes 60 års fødselsdag.

Det var ikke stort, men det var os - alle gæsterne sagde det ikke kunne have været anderledes når nu det var os. Nå ja og så havde vi valgt min mors afdødes kærestes fødselsdag som havde betydet noget for de fleste voksne der var tilstede....

Eneste traditionelle var en brudebuket, den havde jeg krævet fordi den skulle på vores datters grav når vi var blevet gift, for hun var grunden til jeg krævede at blive gjort til kone ;-)

Kan desværre ikke lige nu finde vores fine bryllupsbillede, men kun et af mig selv - der kan man i hvert fald se jeg var lykkelig ;-)

Det lyder også til at have været en fantastisk dag. Og ja du stråler af lykke

Vi ville under ingen omstændigheder have plads til det herhjemme da vi bor i en 3-værelses lejlighed, desværre.

Ellers ville det have været en god idé, det lyder hyggeligt

Vil også gerne have min formor og farfar forbundet til dagen på en måde, ved bare ikke helt hvordan. Min farmor døde i 2011 og min farfar i 2013. 

Hvor smuk en tanke med brudebuketten 

Anmeld

15. januar 2014

Morigen

Anonym skriver:

Jo min kusine som også skal med kan tage i kirken og til festen. Men kunne godt tænke mig nogle der imellem som en fotograf plejer at tage.

Har dog min granfætter, som er rigtig dygtig s ville kunne klare opgaven inden uden tvivl, men ville det være okay at spørger ham, når han ikke skal med til festen? :/

ja det syntes jeg, han vil sikkert også blive glad for at du spørger for det vil jo betyde at du kan lide hans billeder

Du kan jo spørge ham om hvad han evt. skal have for at tage et par billeder af jer (brudepar) og dig i kjolen og hvad du ellers har af ideer..

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

Morigen skriver:

ja det syntes jeg, han vil sikkert også blive glad for at du spørger for det vil jo betyde at du kan lide hans billeder

Du kan jo spørge ham om hvad han evt. skal have for at tage et par billeder af jer (brudepar) og dig i kjolen og hvad du ellers har af ideer..

Ja okay, var bare i tvivl om det var frækt. Men okay, han kan jo altid sige nej. Og ja vil selvfølgelig gerne betale for det, er nok stadigvæk billigere end en fotograf

Anmeld

21. januar 2014

Pigent

Hej i stuerne

Sagen er den at kæresten og jeg gerne vil giftes, men har ikke de store penge at gøre med til evt. opsparing, da vi også spare op til projektbaby. 

Så vil gerne have lidt tips og ideer til et "spare"-bryllup som stadigvæk er "smukt", hvis i forstår

Vi er ikke spicelt kræsne - bare det bliver hyggeligt og en uforglemmelig dag

Vi har også været inde på et hemmeligt bryllup på rådhuset, bare os to - også tage det store kirke-bryllup når der kommer lidt mere luft i budgettet. Meeeen at skulle holde det hemmeligt for familie og venner,  især min mor og svigermor, har jeg det lidt skidt med, da jeg tror de vil blive mere end skuffet. 

Vi ville blive omkring 56, hvoraf de 16 er børn i forskellige aldre. Også er familien og venner også indskærpet til de tætteste.

Så kom gerne med en masse ideer og forslag?  

Og evt. hvordan du selv holdte og hvad det kostede

Nu har jeg læst lidt videre i tråden, ikke det hele

Synes i skal sige at familie må godt tag børn med også hvis der er nogle venner der har helt små børn der fx bliver ammet.

Jeg vil bestille mad ude fra (jeg kender nogle steder så skriv en privat besked hvis du vil vide dem) og festen kan i holde hjemme hvis i har plads eller hos en af jeres forældre hvis de har plads ellers leje et fest lokale/forsamlingshus.
Kjolen kan du købe på tilbud.
Vaser til bordene er der oftes hvis man lejer lokale ellers tag i genbrug og finde nogle sjove glas flasker i forskellig størrelser også sæt en enkel blomst eller to i.
Bordkort og invitationer, kan i selv lave, hvis i bare vil have noget enkelt så er det nemt (Søg på Google så kommer der sikkert nogle billeder)

Anmeld

21. januar 2014

LMX

Hvor i landet befinder du dig?

Anmeld

21. januar 2014

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Hvor i landet befinder du dig?

Syd og Sønder Jylland? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.