Tvillinger og hjælp ????????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
9 svar
6 synes godt om
14. januar 2014

Anonym trådstarter

Lige To spørgsmål

1. Min kæreste på 17 har tvillinger, men de bor ved deres mor. Vi sidder så og snakker om at han vil få 5500 i KH når han bliver 18 her om 4 måneder, og så skal han jo cirka betale 2500 i børnebidrag da der er to ??? Hvordan skal han nogensinde kunne sidde i egen lejlighed med 3000 tilbage i måneden med en husleje der også skal betales - og hvordan skal han kunne have dem i weekenderne med en lille lejlighed som han ikke engang vil kunne få råd til ??? får han penge som forsørger eller hvordan foregår det lige. Hun har fuld forældremyndighed.

2.Han er MEGET i tvivl OM de piger er hans på grund af mange ting som han efterfølgende har fundet ud af, og der blev ikke taget en test før han skrev under, så nu lyder det MEGET som om han ikke engang kan få lov til at få taget en test ??? og han må nu ikke se sine piger før den test er taget for pigernes mor - Og den kan han kan ikke få taget da han allerede har skrevet under Kan man virkelig ikke gøre noget i forhold til dette???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hvor gamle er børnene? Hvis man er tvivl om faderskabet, kan han starte en faderskabssag. Men det skal helst gøres inden for seks måneder. Efter seks måneder er det vanskeligt at få genoptaget en faderskabssag. 

Men hensyn til den økonomiske, så er det nu engang den situation, han selv har sat sig i. Så han må finde et arbejde hurtigst muligt. Alternativt kan han blive boende hjemme. Børnebidrag kan forresten trækkes fra i skat. 

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Hvor gamle er børnene? Hvis man er tvivl om faderskabet, kan han starte en faderskabssag. Men det skal helst gøres inden for seks måneder. Efter seks måneder er det vanskeligt at få genoptaget en faderskabssag. 

Men hensyn til den økonomiske, så er det nu engang den situation, han selv har sat sig i. Så han må finde et arbejde hurtigst muligt. Alternativt kan han blive boende hjemme. Børnebidrag kan forresten trækkes fra i skat. 

De er omkring de 8 måneder, og han er igang med en uddannelse - det vil så sige at han går i skole ??

Anmeld

14. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

De er omkring de 8 måneder, og han er igang med en uddannelse - det vil så sige at han går i skole ??

Så får han da ikke KH, men SU, og så kan han få SU lån, og stadigvæk få arbejde ved siden af.

Anmeld

14. januar 2014

wamse

Det meste kan han trække fra i skat, det kan i se på skats hjemmeside, så det er reelt næsten intet, som han selv skal betale

Anmeld

14. januar 2014

et-ønske

Man kan trække børnebidrag fra i skat, så det giver ham et højere fradrag og lidt mere udbetalt.

Synes han skal undersøge muligheden for at få genoptaget faderskabssagen - det kender jeg nogle der fik gjort da barnet var 1½ år gammelt, og de var gift da de fik barnet, men faderen mente efter en skilsmisse ikke at barnet var hans............

Derudover håber jeg han tænker sig om inden han sætter flere børn og har råd til det

Anmeld

14. januar 2014

Fru Ebied

Han får mere i kontanthjælp hvis han er forsørger, altså - det er tror jeg i hvert fald nok.

Kender ikke til systemet, men min venindes ex fik som forsørger da han var på kontanthjælp i sin tid.

Anmeld

14. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Okay, så man han tage SU-lån. Han kan tage et ekstra supplerende lån når man er forælder. 

Så man han finde et fritidsjob ved siden af  

Anmeld

15. januar 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Man kan trække børnebidrag fra i skat, så det giver ham et højere fradrag og lidt mere udbetalt.

Synes han skal undersøge muligheden for at få genoptaget faderskabssagen - det kender jeg nogle der fik gjort da barnet var 1½ år gammelt, og de var gift da de fik barnet, men faderen mente efter en skilsmisse ikke at barnet var hans............

Derudover håber jeg han tænker sig om inden han sætter flere børn og har råd til det

Hans ekskæreste sagde hele vejen igennem at hun var på p-piller og droppede ham da pigerne var født...

Anmeld

16. januar 2014

Kløver

En svær sag, men ville nok tage en snak med statsforvaltningen omkring regler for samvær og faderskabssag og kommunen omkring økonomi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.