Hendes X vil bare ikke samarbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
6 svar
6 synes godt om
14. januar 2014

kejoh54

Tjaaa... Som overskriften siger, så vil min kærestes X ikke samarbejde omkring deres fælles søn... Han vil ikke skifte ham når han er på besøg hos dem, han vil ikke hente i dagpleje når han skal have ham på weekend, han vil generelt ingenting... Når han ikke vil hente i dagplejen betyder det en omvej på 3 Km. for min kæreste da vi plejer at være hos mig i weekender uden børn...

Hvordan får hun ham til at samarbejde, for han vil absolut ikke snakke med mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

mpr

kejoh54 skriver:

Tjaaa... Som overskriften siger, så vil min kærestes X ikke samarbejde omkring deres fælles søn... Han vil ikke skifte ham når han er på besøg hos dem, han vil ikke hente i dagpleje når han skal have ham på weekend, han vil generelt ingenting... Når han ikke vil hente i dagplejen betyder det en omvej på 3 Km. for min kæreste da vi plejer at være hos mig i weekender uden børn...

Hvordan får hun ham til at samarbejde, for han vil absolut ikke snakke med mig...

Nu er jeg selv bonusforælder og min erfaring er at de to skal sætte sig ned og snakke, om det er i statsforvaltningen eller på to mands hold er op til dem. De skal bare have en løsning på dette.. Har de været fra hinanden længe? Ellers kan det jo være han bare ikke har forliget sig med at de er hver for sig og derfor stadig kan være meget vred på hende..

Men at du prøver at gå ind og snakke med din kærestes eks, hvis han ikke ønsker at snakke med dig, så risikere du bare at han bliver sur på dig, og det kan bare skabe andre trælse problemer.. Men det er ham og din kæreste som skal lære at være de voksne og samarbejde omkring deres søn og det eneste du kan gå ind og gøre er bare at være en fantastisk støtte til din kæreste og snakke med hende om hvordan hun har det med det hele 

Håber det hele løser sig med tiden for de skal jo finde en måde at gøre det på for de skal jo arbejde sammen indtil drengen i hvert fald bliver 18 år.. 

Anmeld

14. januar 2014

Nemesis

synes din kæreste skal gå i statsforvaltningen og få fastlagt samværet. Så bliver det også beskrevet hvem der henter hvornår.

Det erabsolut ikke optimalt for et barn med alle de skift der er ved dp, hjem til mor og så hjem til far. Oftest er det den der skal have samværet der henter.

Er barnet et blebarn bliver det vel skiftet i løbet af en hel weekend??

Ellers er det jo omsorgssvigt og så er det jo en helt anden snak.

Min erfaring er, at få fastlagt alt hvad der kan fastlægges så man ikke har konflikter over det.

Anmeld

14. januar 2014

Marts<3

Kontakte statsforvaltningen... Så må kommunikationen foregå gennem dem. Det er meget enkelt. Så må i stoppe samvær, til han begynder og fatte alvoren. Det er jo helt ude i skoven.
Det er udelukkende en form for straf og bitterhed fra hans side. Hvorfor fanden skulle man nægte og skifte sit barn?? Jesus, det er så dumt!

Anmeld

15. januar 2014

kejoh54

Det med at skifte er kun når han og min kæreste er i samme rum sammen med deres søn... Så er det hele tiden hende der skal dit og dat og han kører rundt med hende...

Men det virker som om han endelig er kommet på bedre tanker, nu vil han da selv hente og aflevere, og have ham hele weekenden istedet for kun 23 timer fra fredag til lørdag...

Kan bare mærke min kæreste har brug for en pause og det skal hun os have... Vi bor ikke sammen, så hun er alene med sin søn, så derfor syntes jeg da at hun skal have fri hver anden weekend lige som jeg har...

Anmeld

15. januar 2014

wamse

kejoh54 skriver:

Det med at skifte er kun når han og min kæreste er i samme rum sammen med deres søn... Så er det hele tiden hende der skal dit og dat og han kører rundt med hende...

Men det virker som om han endelig er kommet på bedre tanker, nu vil han da selv hente og aflevere, og have ham hele weekenden istedet for kun 23 timer fra fredag til lørdag...

Kan bare mærke min kæreste har brug for en pause og det skal hun os have... Vi bor ikke sammen, så hun er alene med sin søn, så derfor syntes jeg da at hun skal have fri hver anden weekend lige som jeg har...

Jeg tror du kæmper en kamp, som ikke er din at kæmpe

Jeg forstår din bekymring for din kæreste, og at du vil hende det aller bedste, men alt dette burde være mellem mor og far.

Jeg mener ikke med dette her, at du ikke burde søge hjælp her inde, men fx når du skriver, at han ikke vil snakke med dig om det - nej det ville jeg dælme heller ikke, hvis en tredje part begyndte at blande sig.

Man kan jo ikke tvinge manden til samvær.

Hvis din kæreste også vil have hver anden weekend fri, som du ønsker for hende, så må hun tage det op med far, og sige fra når det er nødvendigt

Men igen du gør det klart af den bedste mening, og dette her er kun hvad jeg tænker i forhold til de erfaringer jeg har med det.

Anmeld

19. januar 2014

kesuh

kejoh54 skriver:

Det er en kamp mellem hende og ham, hvilket lader til den skal tages gennem SFV, hvis han ikke makker ret.

som tredje part, så tror jeg ikke du skal "blande" dig for meget i sagerne, fordi er faren stadig bitter og sur over bruddet eller noget andet, hvor skoen trykker mellem de to, så vil en tredje part kun gøre det værre..

Jeg ved du vil hende det bedste, men det er ikke din kamp, desværre... Dog så kan du støtte hende i kampen, men ikke blande sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.