min læge har anbefalet mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2014

Anonym trådstarter

Min læge har anbefalet mig at få spiral. 1 fordi jeg har nedsat seksualdrift i pilleperioden 2 fordi jeg er ved at blive for gammel til p-piller (er 31 hvordan er det gammelt )

Jeg er lidt i chok, da jeg altid har brugt p-piller.

Så piger - gør det ondt ?
Er det besværligt fx hvis vi ender med at ville have et barn mere?

Håber i vil give lidt info

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

sandramor

Hej Hej 

jeg har stået i samme situation som dig..... Havde taget P piller fra jeg var 14 og frem til neg blev gravid med min mindste datter på 2 år.... Og vupti mente min læge at nu skulle der andet til 

jeg valgte en hormon spiral og hold nu op hvor er jeg glad for den... Fik den op i sept og bløder stort set ikke mere ☺️

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Hej Hej 

jeg har stået i samme situation som dig..... Havde taget P piller fra jeg var 14 og frem til neg blev gravid med min mindste datter på 2 år.... Og vupti mente min læge at nu skulle der andet til 

jeg valgte en hormon spiral og hold nu op hvor er jeg glad for den... Fik den op i sept og bløder stort set ikke mere ☺️

Dejligt du er glad for den

Gjorde det ondt at få lagt op ?
Hvordan -hvis i ender med at ville have flere børn?

Anmeld

14. januar 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Min læge har anbefalet mig at få spiral. 1 fordi jeg har nedsat seksualdrift i pilleperioden 2 fordi jeg er ved at blive for gammel til p-piller (er 31 hvordan er det gammelt )

hmm jeg er 34 og bruger stadig p-piller, det er åbenbart forskelligt fra læge til læge 

Anmeld

14. januar 2014

VIPpigen

Nu sidder jeg og er lige blevet gravid på P-piller. 

Jeg fik ellers lagt hormonspiral da min datter var 6-7 måneder, men efter en måned røg den ud. Så da hun var knap et år valgte jeg P-piller igen, dem er jeg så blevet gravid på nu, 2 år efter jeg startede på dem...

Vi var til tidlig scanning i december (jeg har jo i 14 dage dopet et lille hjem med hormoner, havde brug for at se om der var liv, og det faktisk var rigtigt) men det var ved en gyn. Og hun foreslog faktisk at jeg efter fødslen fik hormonspiral igen, men at det denne gang var en gyn der lagde den (det var en læge der lagde den første, ret ny læge faktisk) for de skulle vidst være lidt bedre, og som hun sagde, så kan de scanne og se om den sidder ordentligt...

Jeg tror jeg prøver igen at smide nogen penge i den, når det er. Lige nu sker der hvertfald ikke flere smuttere, når der ligger en og hygger sig.... Nogen er vidst bare ment-to-be

Men jeg syntes ikke den første jeg fik lagt gjorde ondt, den nev lidt, men ikke smertefuldt... Og det gjorde heller ikke ondt da den røg ud

Anmeld

14. januar 2014

VIPpigen

Dobbelt

Anmeld

14. januar 2014

sandramor

Anonym skriver:

Dejligt du er glad for den

Gjorde det ondt at få lagt op ?
Hvordan -hvis i ender med at ville have flere børn?

Njaai sys ikke det gjorde ret ondt... Selfølgelig kan man mærke det men direkte ondt sys jeg bestemt ikke det gjorde 

Jamen så får man den bare ud og venter på ens mens dukker op.... Tror ikke det blir mere svært at få børn efterfølgende 

Anmeld

14. januar 2014

Rockertand

Monica P skriver:

hmm jeg er 34 og bruger stadig p-piller, det er åbenbart forskelligt fra læge til læge 

Så er det sidste udkald for dig, du bør skifte til anden prævention, tag en snak med din læge ved lejlighed, det er dit helbred

Anmeld

14. januar 2014

Ønskebarnet2014

Det giver et lille niv når den bliver sat op, og det samme når den skal ud igen

Anmeld

14. januar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg har tænkt samme tanke, da jeg ikke må få p-piller mere (35 år). Jeg var til 8-ugers undersøgelse for ca. 2 mrd. siden og vi snakkede frem og tilbage om prævention. Min kæreste vil gerne have cuttet de nederste dele, så indtil videre må vi bruge kondom. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.