En der vil fortælle om pks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
3 svar
1 synes godt om
14. januar 2014

Lotte14

Jeg skal muligvis have pks., så vil derfor høre om der er en eller flere der vil fortælle om forløbet/oplevelsen og tiden bagefter? Er lidt skræmt ved tanken om det, og hvornår det vil komme til at gå med en 3 årige bagefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

Nessie

Charlotte89 skriver:

Jeg skal muligvis have pks., så vil derfor høre om der er en eller flere der vil fortælle om forløbet/oplevelsen og tiden bagefter? Er lidt skræmt ved tanken om det, og hvornår det vil komme til at gå med en 3 årige bagefter.

Mit var ikke planlagt, men fik da 12 timer til at forberede mig i 2. gang

Selve kejsersnittet er der jo ikke det store i, og bagefter skal du bare sørge for at holde det rent. Brus arret forsigtigt hver dag og hold det tørt rent.

Min søn var knap 4, da Isabella blev født, og jeg viste ham arret, og fortalte ham at de var blevet nødt til at operere for at få både ham og Isabella ud af min mave, og at jeg derfor skulle være forsigtig og ikke bære på noget.

Nu er han ret god til at forstå hvad man fortæller ham, så han accepterede, og spurgte nogle gange hvornår jeg måtte løfte på ham igen.

Tror det vigtigste bare er at være ærlig over for dem, og inddrage dem, så forstår de det godt.

Pøj pøj med det

Anmeld

14. januar 2014

Lykke:)

Charlotte89 skriver:

Jeg skulle have haft planlagt kejsersnit, men nåede aldrig så langt, så fik akut to uger før

Jeg havde jo egentlig forberedt mig på, at skulle have kejsersnit, så det var der egentlig ikke så meget i. Fik at vide at det endte sådan to timer før, og hold nu kæft ventetiden var lang!

Nå, men der kom en narkoselæge ind og talte med mig sammen med en fødselslæge og en jordemoder. Og så fik jeg lagt et drop og så blev vi kørt ned på operationsstuen. Da vi kom ind fik jeg lagt en spinalblokade og så blev resten gjort klar.

Selve kejsersnittet var hurtigt overstået. Man kan mærke at de rør ved maven, men ikke kulde, varme eller smerte så kunne godt fornemme at de trak ham ud. Og så begyndte han at skrige og så var min opmærksomhed egentlig der men de lappede mig bare sammen imens jordemoderen gjorde min dreng klar. Da hun havde undersøgt ham kom han over til min kæreste og så sad de lige ved siden af mig, så jeg kunne se ham og røre ham indtil jeg var lappet sammen.

Når man er færdig på operationsstuen bliver man kørt på opvågning (var jo vågen, men det skal man ) Da vi havde ligget i en time til halvanden blev vi kørt op på barselsgangen og var der til vi tog hjem

Hele forløbet var fantastisk

Jeg var oppe og gå tre timer efter kejsersnittet. Havde faktisk ikke særlig ondt. Kun i mavemusklerne. Det føltes som om jeg havde lavet MINDST 100 mavebøjninger. Men det var helt væk en uges tid efter. Nu 7 uger efter er min krop helt klar på sport og træning igen

Anmeld

14. januar 2014

lycly

Jeg fik pks i april og det var en SÅ god oplevelse! Var dog drøn nervøs lige inden jeg kom ind på operationsstuen fordi jeg frygtede bedøvelsen (kunne huske det fra aks) men det var slet ikke så slemt.
På riget tilbyder man at man kan se barnet blive "født" og få det op og ligge på brystet med det samme. Det sagde jeg ja tak til og det var så rart. Så hverken blod eller det åbne sår selvfølgelig

De går meget op i at man kommer op og gå så snart bedøvelsen er væk for jo hurtigere man kommer igang jo hurtigere kommer man sig. Jeg havde kun sådan rigtig ondt i en uges tid og så var det det. Ugen efter afleverede og hentede jeg storesøster på 2 år i dagpleje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.