høj feber - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
7 svar
4 synes godt om
13. januar 2014

ledermus

Oliver har feber og den er 39.9. Han er nem at komme i kontakt med men drikker og spiser ikke så meget, ligger mest bare på sofaen og ser fjernsyn eller vil sidde på skødet.

Bør jeg ringe til vagtlæge når temperaturen er så høj eller hvornår bør jeg kontakte læge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2014

ano14316

ledermus skriver:

Oliver har feber og den er 39.9. Han er nem at komme i kontakt med men drikker og spiser ikke så meget, ligger mest bare på sofaen og ser fjernsyn eller vil sidde på skødet.

Bør jeg ringe til vagtlæge når temperaturen er så høj eller hvornår bør jeg kontakte læge?

Hvor gammel er han og hvor længe har det varet?

Har han ondt i ørene, halsen, hoster eller lign.?

Anmeld

13. januar 2014

ledermus

ano14316 skriver:

Hvor gammel er han og hvor længe har det varet?

Har han ondt i ørene, halsen, hoster eller lign.?

han har hostet hele weekenden men feberen startede først igår aftes og er i løbet af dagen idag steget til den temperatur han har nu. Han bliver 3 til marts

Anmeld

13. januar 2014

MorDk

Sørg for væske. Evt. is, saft yoghurt. Lad ham få det han ønsker. Så længe han har våde bleer eller kommer af med urin (evt på toilet) og han er kontaktbar. Kig på ham. Har han pæne farver? Altså røde eller alm. kinder så ville jeg ikke bekymre mig. Hvis han fortsat har feber og er skidt imorgen så ring til egen læge. Lægevagten vil nok ikke gøre det store alligevel så længe han er kontaktbar og vil se tv osv. 

God bedring herfra ♥

Anmeld

13. januar 2014

ledermus

MorDk skriver:

Sørg for væske. Evt. is, saft yoghurt. Lad ham få det han ønsker. Så længe han har våde bleer eller kommer af med urin (evt på toilet) og han er kontaktbar. Kig på ham. Har han pæne farver? Altså røde eller alm. kinder så ville jeg ikke bekymre mig. Hvis han fortsat har feber og er skidt imorgen så ring til egen læge. Lægevagten vil nok ikke gøre det store alligevel så længe han er kontaktbar og vil se tv osv. 

God bedring herfra ♥

han vil ikke drikke væske og har ikke våde bleer. Har tilbudt ham saftevand, sodavand, mælk og vand intet kan lokke.

Har valgt at ringe til lægevagten og de vil gerne se ham her kl.21 så må jeg se hvad de siger

Anmeld

13. januar 2014

MorDk

ledermus skriver:

han vil ikke drikke væske og har ikke våde bleer. Har tilbudt ham saftevand, sodavand, mælk og vand intet kan lokke.

Har valgt at ringe til lægevagten og de vil gerne se ham her kl.21 så må jeg se hvad de siger

Godt for han skal jo ikke dehydrerer. God bedring med ham!

Anmeld

13. januar 2014

ano14316

ledermus skriver:

han har hostet hele weekenden men feberen startede først igår aftes og er i løbet af dagen idag steget til den temperatur han har nu. Han bliver 3 til marts

Hvis han hoster så du tænker det kunne være lungebetændelse så synes jeg du skal ringe til lægevagten..

Er det bare forkølelse og feber så ring til egen læge i morgen hvis feberen stadig er så høj i morgen formiddag..

Magnus har et par gange haft over 40 i feber uden at være særlig syg. Så har jeg givet Panodil så han fik en god nattesøvn og så er den som regel faldet om morgenen...

Jeg er straks mere bekymret for ham hvis den ligger sådan 38,7 agtig, for så plejer det at være en infektion der ligger og lurer..

Anmeld

13. januar 2014

ano14316

ledermus skriver:

Godt du har ringet hvis han ingenting drikker og ikke tisser!

Sådan læste jeg bare ikke dit indlæg...

Rigtig god bedring med ham..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.