Deleordning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

Mor Christa

Carina:-) skriver:

Den eneste der har ret til noget er barnet.

Og det har ret til tryghed og en base og det ved man kan være vanskeligt med en 7/7 ordning-der for at statsamtet ikke anbefaler det .

Igen: Jeg har aldrig påstået at jeg er for denne ordning. Hun spurgte og jeg svarede. Jeg har snakket med amtet engang og de sagde ordret at begge forældre har lige meget ret til barnet, og man tilgodeser ikke en forældre frem for den anden.

Jeg er fuldstændig med på at man skal gøre hvad der er bedst for barnet og ikke for forældrene. Jeg svarede blot på et spørgsmål som blev stillet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

TNBC

Mor Christa skriver:

Det kan sagtens være at de anbefaler noget andet end en 7/7 ordning, men derfor har faderen stadig ligeås meget ret til barnet som moderen har, og hvis man ikke kan finde ud af det sammen, så forslår jeg blot at man går til amtet for at finde ud af det.

Statsforvaltningen kan gøre følgende:
Hjælpe jer med at finde frem til en løsning, som I kan blive enige om, og som er bedst for jeres barn
Vejlede jer om reglerne på området
Træffe afgørelse om samvær, hvis det ikke lykkes jer at blive enige.

Barnet er det vigtigste og hvis det ikke kan håndtere en 7/7, så er der vel ikke mere at sige.
Faren har ret til at se barnet, men ikke en 7/7. Barnet har mere brug for en base, især når de er så små.

til ts, snak med statsamtet og fortæl dem hvordan du oplever din søn når han har været hos din far.Du kan ikke bestemme hvordan tingene foregår hos faren, men det skal selvfølgelig ikke gå ud over din søns hver dag.

Anmeld

12. januar 2014

Mor Christa

Yurie skriver:

Statsforvaltningen kan gøre følgende:
Hjælpe jer med at finde frem til en løsning, som I kan blive enige om, og som er bedst for jeres barn
Vejlede jer om reglerne på området
Træffe afgørelse om samvær, hvis det ikke lykkes jer at blive enige.

Barnet er det vigtigste og hvis det ikke kan håndtere en 7/7, så er der vel ikke mere at sige.
Faren har ret til at se barnet, men ikke en 7/7. Barnet har mere brug for en base, især når de er så små.

til ts, snak med statsamtet og fortæl dem hvordan du oplever din søn når han har været hos din far.Du kan ikke bestemme hvordan tingene foregår hos faren, men det skal selvfølgelig ikke gå ud over din søns hver dag.

Ej i misforstår mig fuldstændig!!!

jeg siger bare at amtet fortæller at begge forældre har lige meget ret til barnet. Thats it! Jeg har aldrig nogensinde påstået at JEG mener at et barn har bedst af en 7/7 ordning. Jeg svarede blot på et spørgsmål.

Jeg er fuldstændig med på at man gør for barnet hvad der er bedst, og IKKE for forældrene. Helt sikkert!

Anmeld

12. januar 2014

TNBC

Mor Christa skriver:

Ej i misforstår mig fuldstændig!!!

jeg siger bare at amtet fortæller at begge forældre har lige meget ret til barnet. Thats it! Jeg har aldrig nogensinde påstået at JEG mener at et barn har bedst af en 7/7 ordning. Jeg svarede blot på et spørgsmål.

Jeg er fuldstændig med på at man gør for barnet hvad der er bedst, og IKKE for forældrene. Helt sikkert!

Ja selvfølgelig har de lige meget ret til barnet men det betyder jo ikke 7/7..

Anmeld

12. januar 2014

Mor Christa

Yurie skriver:

Ja selvfølgelig har de lige meget ret til barnet men det betyder jo ikke 7/7..

Nej helt sikkert - det er slet ikke sikkert at det er en 7/7 ordning man finder frem til, jeg skrev også "det kan i princippet være en 7/7 ordning" helt sikkert at det kommer an på hvad der er bedst for barnet, og det er ogs derfor jeg skrev at man kunne konrakte amtet hvis man som forældre ikke kan finde ud af det sammen

Anmeld

12. januar 2014

FruK

Vi har 7/7 nu, men har tidligere haft en ordning der lignede jeres. 

Vi lavede den om, netop fordi der var for meget flytten frem og tilbage, og det var svært for vires søn at finde ud af. Nu er han en uge hvert sted, og det fungerer meget bedre for ham. Ikke dermed sagt, at det ville fungere for alle.

Vi har aldrig været igennem Stfv, så jeg ved ikke, hvad de siger.

Anmeld

12. januar 2014

Newsence

Ida b skriver:

Problemet er at vi har vidt forskelligt syn på opdragelse, spisevaner, sengetider alt faktisk. Hvilket gør det svært for vores søn hele tiden at omstille sig. Mener at børn har brug for en base.

Men hvem siger du har ret ? Du skal påvise at barnet mistrives ellers tror jeg ikke du får meget ud af det. Men tænker bare hvorfor vil du have mindsket samværet?
Hvorfor ikke forsøge at få et fælles grundlag med faren hvor du også flytter dig over mod hans måde at opdrage på?

Pas på du ikke konflikt optrapper for det er for det første ikke til dit barns bedste og to den værste etikette du kan få på dig i en sag.

I er uenige men at tage hans i forvejen sparsomme tid fra ham- jeg kan godt forstå han står fast. Det kunne være han følte at du vil kontrollere og bestemme over hans samvær og makker han ikke ret så tar du hans tid. Siger ikke det er sådan men mænd er nok lidt sensitive når det gælder deres samvær. De føler sig ofte gjort til dårlige forældre og det du her gør KAN forstærke denne følelse.

Så få istedet et fælles grundlag hvis I kan og værd du villig til at give dig også.

Og børn er fantastiske så med mindre han disideret mistrives så syntes jeg du skal lade far bestemme over hans tid lige som du gerne vil bestemme i din tid med barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.