At få børnene på eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

314 visninger
6 svar
4 synes godt om
12. januar 2014

MMOGM

vil rigtig gerne have min søn på eget værelse, da der snart kommer en mere 

Men hvordan gjorde i? Var det hårdt?

han er 15mdr. Og vågner mange gange om natten og græder  Nogen gange skal han have sutten, andre gange hjælper der ikke. Hvad kan det skyldes? Kan han have mareridt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Masig

MMOGM skriver:

han er 15mdr. Og vågner mange gange om natten og græder  Nogen gange skal han have sutten, andre gange hjælper der ikke. Hvad kan det skyldes? Kan han have mareridt? 

Har i lys/natlampe på værelset? Her bliver vores dreng utryg når han vågner om natten og det er helt mørkt (hvis natlampen er gået ud)... Og d oplever jo meget i den alder og bearbejder indtrykkene om natten så kan sagtens være mareridt/drømme...

Kan ikke rigtig hjælpe med hvordan du skal lægge ham på eget værelse, vores kom ind da han var 2 mdr og var derfor ikke rigtig stor nok til at vide hvad der foregik, så det var intet problem... Men måske bare lægge ham ind og se hvordan det går, evt ligge derinde på en madras de første par nætter...

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

MMOGM skriver:

Nu deler vi værelse med vores datter, men hun har tit sovet alene på værelset, da hendes far og jeg for det meste sov i stuen. 

Vi har ikke gjort noget specielt, tror bare hun fra start af har vænnet sig til at sove alene. 

Faktisk er hun mere urolig når vi sover i samme rum.

Anmeld

12. januar 2014

MMOGM

Masig skriver:

Har i lys/natlampe på værelset? Her bliver vores dreng utryg når han vågner om natten og det er helt mørkt (hvis natlampen er gået ud)... Og d oplever jo meget i den alder og bearbejder indtrykkene om natten så kan sagtens være mareridt/drømme...

Kan ikke rigtig hjælpe med hvordan du skal lægge ham på eget værelse, vores kom ind da han var 2 mdr og var derfor ikke rigtig stor nok til at vide hvad der foregik, så det var intet problem... Men måske bare lægge ham ind og se hvordan det går, evt ligge derinde på en madras de første par nætter...

vi har altid haft lidt lyd tændt, men har på det sidste haft slukket, da jeg læste et sted at børn sov bedst i mørke. Men han har vågnet og grædt et stykke tid. Men vil prøve at tænde det igen 

Anmeld

12. januar 2014

MMOGM

liten-mamma skriver:

Nu deler vi værelse med vores datter, men hun har tit sovet alene på værelset, da hendes far og jeg for det meste sov i stuen. 

Vi har ikke gjort noget specielt, tror bare hun fra start af har vænnet sig til at sove alene. 

Faktisk er hun mere urolig når vi sover i samme rum.

Tror nemlig også vores søn ubevidst rumstere når vi vender og drejer os. 

Anmeld

12. januar 2014

liten-mamma

MMOGM skriver:

Tror nemlig også vores søn ubevidst rumstere når vi vender og drejer os. 

Lige præcis. Man kan nemt vække hinanden. 

Nu sover vores datter igennem hver nat, men husker da hun var urolig om natten og hvis hun så vores ansigter, troede hun straks der skulle leges. Hun sover derfor meget bedre alene

Anmeld

12. januar 2014

Masig

MMOGM skriver:

vi har altid haft lidt lyd tændt, men har på det sidste haft slukket, da jeg læste et sted at børn sov bedst i mørke. Men han har vågnet og grædt et stykke tid. Men vil prøve at tænde det igen 

Tror også man sover bedst i mørke, men man kan jo også få mange slags natlamper som netop ikke giver særlig meget lys, så det stadig er mørkt, men ikke helt buldrende mørkt du ved.... Lige et svag lys så de kan orientere sig hvis de vågner...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.