Tablet til børn hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

modesty

Synes bestemt heller ikke hun er gammel nok til at have en tablet helt for sig selv. Det kommer jo primært til at være min. 

Ville heller ikke lade hende sidde alene med den, før jeg er sikker på hun kan behandle den ordentlig. Jeg tænker, at når hun bliver de 2 år kan hun sagtens sidde med mig i sofaen og spille spil / se film på en tablet. 

2 år er en god alder at begynde at introducere en iPad til et barn. Der er de store nok til at forstå og have glæde af simple spil, og der er masser af gode læringsspil til den aldersgruppe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Mum33

liten-mamma skriver:

Ja hvornår synes i et barn skal ha' en tablet?  

Har jeres børn tablet? Hvis ja, hvor gamle er de så og hvad bruger de dem til? 

Min søn er 5 og spiller lidt på MIN Ipad men han får ingen selv - ej heller en tablet. Der er skærme nok rundt omkring, og med en grænse på 1 time om dagen, ja så er tv og en Ipad til låns rigeligt. 

Jeg ved godt, at det er rigtigt nemt at sætte dem med en Ipad, men synes desværre det bliver meget misbrugt. 

Min søn spiller fx ramasjang, tal-lege, osv. 

Anmeld

12. januar 2014

Tulle28

Det er nu ikke hendes egen men min yngste på 16 mdr. bruger flittigt min IPad og har gjort det siden hun var ca. 1 år. Synes det er OK, så længe det ikke tager overhånd og hun er totalt sej til selv at åbne og suse ind og ud af de App's hun gerne vil se

Anmeld

12. januar 2014

Laulund87

Maria på 4 år har lige fået sin egen

Det synes jeg er en god alder og hun spiller alt muligt forskelligt..

Anmeld

12. januar 2014

Elgaard73

Vi har en tablet, men vores dreng på 2,1 får faktisk ikke rigtig lov at bruge den endnu.

For det første fordi at han lidt en bulderbasse og ikke kan sidde stille ret længe = han begynder at rende rundt med den efter kort tid. Eller også begynder han at trykke på den, så han kommer ind i alle mulige programmer og lign. (han skal ihvertfald ikke have skyld for at være teknik-geni ) Om det så er fordi at han ikke er gammel nok, eller om det er fordi at han ikke har prøvet den nok, skal jeg ikke kunne sige. Men her er han ikke klar til sådan en.

For det andet er jeg lidt "farvet" af en dreng i vores omgangskreds, som 24/7 har en eller anden elektronisk underholdningsdims (tablet, gameboy osv) limet fast i hænderne. Han kan simpelthen ikke eksistere uden (og han er ikke ret mange år ældre end vores dreng), fordi at han er blevet vænnet til at skulle sidde med den hele tiden (Læs = forældrene har brugt den som barnepige)

Og det er altså min store skræk, at vores dreng skal ende der (selv om at jeg godt ved at det ikke sker, hvis bare forældrene har et fornuftigt forhold til brugen af den)

Anmeld

12. januar 2014

Pcokate

liten-mamma skriver:

Familien har en tablet (som kan lånes) og vores søn kan få sin egen når han har råd til en ligesom med fjernsyn m.m. 

Anmeld

12. januar 2014

JH12

Vi har en herhjemme, vi har installeret nogle forskellige lærings spil (med dyr, dyrelyde og musik) til vores pige på 20 måneder.
Pt siger det hende ikke rigtig noget, alt det der teknologiske, men hvis vi sammen sidder og snakker om div. Ting så fanger den 5-10 min. Hvor hun får lidt "pause" ..
Jeg tror personligt det er meget forskelligt hvornår børn er klar til ipad, fjernsyn mm. Det kommer jo også helt an på hvordan de er..
Hvis din datter har interesse for ipad, synes jeg godt i kunne have en fælles..

Anmeld

12. januar 2014

Pige2009

Abemor skriver:

Min søn er 5 og spiller lidt på MIN Ipad men han får ingen selv - ej heller en tablet. Der er skærme nok rundt omkring, og med en grænse på 1 time om dagen, ja så er tv og en Ipad til låns rigeligt. 

Jeg ved godt, at det er rigtigt nemt at sætte dem med en Ipad, men synes desværre det bliver meget misbrugt. 

Min søn spiller fx ramasjang, tal-lege, osv. 

Jeg er helt enig. Min datter på 4 år bruger og har også stor glæde af min. Hun opererer hjemmebane på den og kender den også fra børnehaven, hvor børnene bruger den, men derfra og til at hun får sin egen, der går altså lidt tid

Anmeld

12. januar 2014

Elbæk

liten-mamma skriver:

Vores søn fik sin til hans 1 års fødselsdag. Han bruger den til film og førhen til babyspil.

Anmeld

12. januar 2014

LineSchack

liten-mamma skriver:

Min datter blir 2 her til marts og fik en børnetablet kurio 7s i julegave. Fordi hun har smadret min tlf og elsker min ipad. Hun er født ind i den her generation så det vil være en del af hendes liv men hun for kun lov at bruge den 30 min hver anden dag . Den er utrolig smart fordi der er forældrestyring på alt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.