Amning og hvad mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.143 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. juli 2009

Dansker i England

Jeg er efterhånden ved at nærme mig termin, og forsøger at være så klar som muligt til når baby kommer. Jeg får mange forskellige råd fra veninder om, hvad og hvordan man skal gøre tingene, og de fleste kan jeg selv se, om det enten giver mening for mig eller ikke. Men når det kommer til amning, er jeg lidt i tvivl, for jeg har altid troet, at modermælk indeholdte alt, hvad der skulle til for at babyen kunne klare sig - dvs at h*n ikke behøver ekstra vand eller andet. Men er jeg helt forkert på den? Skal man give babyen ekstra vand i løbet af dagen? Tak for jeres svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2009

sarahb

altså det har de ikke behov for når de er helt små.. men hvis der er varmt ville jeg anbefale lidt vand men det mætter de små maver så de må ikk få for meget..
Isaac er fra November men hver dag fik han et par te skeer.. typisk en lille te ske lige når han vågnede..
Men ellers er der hvad de har brug for i modermælken.. bare giv d-dråber fra uge 20

Anmeld

31. juli 2009

Ni-ko-li-ne

i følge sundhedsstyrelsen så skulle de små få alt de behøver hvis du bare lægger bebs til hver gang den beder om det :=) ellers kan du give vand med teske eller af et snapseglas... indtil bebs er 4 mdr. skal vandet være kogt og afkølet

Anmeld

31. juli 2009

JustAnotherName

Den første mælk de sutter ud er tynd og slukker tørsten.
Derefter kommer den "fede mælk" som de tager på af og bliver mætte af.

De skal IKKE have andet end brystmælk
MED MINDRE der er meget varmt og sommer, og de har behov for lidt ekstra i varmen .....hvis de bliver flade og går nedad i det bløde punkt ovenpå hovedet (får nedsunkne fontaneller) er det typisk et tegn på dehydrering.
Så kan man koge vand og køle ned og give dem ved siden af amningen.

Anmeld

31. juli 2009

JustAnotherName

sarahb skriver:

altså det har de ikke behov for når de er helt små.. men hvis der er varmt ville jeg anbefale lidt vand men det mætter de små maver så de må ikk få for meget..
Isaac er fra November men hver dag fik han et par te skeer.. typisk en lille te ske lige når han vågnede..
Men ellers er der hvad de har brug for i modermælken.. bare giv d-dråber fra uge 20

De små skal have D-dråber fra de er 14 dage gamle  

Anmeld

31. juli 2009

Dansker i England

Tak for jeres svar. Lige et dumt spørgsmål; hvad er  d-dråber? mener I d-vitamin? Eller hvad menes der?

Anmeld

31. juli 2009

Moar'en

Dansker i England skriver:

Tak for jeres svar. Lige et dumt spørgsmål; hvad er  d-dråber? mener I d-vitamin? Eller hvad menes der?

Ja det er D- vitamin. Men alle kalder det D-dråber (tror os det er det der står på flasken) fordi de jo selvfølgelig gives i væske form.

Anmeld

31. juli 2009

Dansker i England

Lindskjold skriver:

Ja det er D- vitamin. Men alle kalder det D-dråber (tror os det er det der står på flasken) fordi de jo selvfølgelig gives i væske form.

Ok  tak, godt at vide - der vil af gode grunde ikke stå d-dråber på de flasker, jeg skal købe

Anmeld

1. august 2009

Moar'en

Dansker i England skriver:

Ok  tak, godt at vide - der vil af gode grunde ikke stå d-dråber på de flasker, jeg skal købe

Jeg var lige nød til at læse det et par gange, før jeg så du hed dansker i england. Hehe

Anmeld

1. august 2009

Dansker i England

Lindskjold skriver:

Jeg var lige nød til at læse det et par gange, før jeg så du hed dansker i england. Hehe

hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.