tioyv skriver:
halløj de damer 
har erfaret efter flere køreture med min datter på 23mdr at hun bliver køresyg og kaster op..når hun kommer ud af bilen er der ikk mere med hende.
har i nogle råd til hvordan man afhjælper dette?
har bestilt sådan et sea-band til hende, er der nogen der har erfaring med dette, om det virker?
Seaband hjælper, i hvert fald på min køresyge (jeg har ingen erfaringer med børn der har dem på).
Dengang jeg var mindre og jeg også altid blev køresyg, der købte mine forældre noget til at sætte på bilen der skulle hjælpe. Jeg aner ikke hvad det hedder, så vil håbe andre ved det eller du finder noget om det et sted, da jeg som sagt ikke ved hvad det hedder. Men det var et lille stykke stof/gummi/strop af en art, som hang fast på undersiden af bilen, i bagenden, og den gik så ned på kørebanen. Og det skulle vist være det der hjælper, at det stykke (jeg kan simpelthen heller ikke huske hvad materiale det var lavet af) er i kontakt med kørebanen der gjorde at det skulle hjælpe mod køresyge.
Og ellers er der en anden ting der kan hjælpe, men det kan man måske ikke rigtig når hun er så lille. Men det er jo det der med at kigge lige frem på kørebanen, altså ud af forruden, og ikke ud af side vinduet, selvom man sidder lige ved vinduet, og så at man heller ikke må kigge ned/lave andre ting/sove mens man kører.
Det var i hvert fald nogle af de forholdsregler vi altid tog da jeg også altid er blevet køresyg og stadig gør det den dag i dag.
Anmeld