Min datter på 3 vil ikke spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. januar 2014

cdinesen

Hejsa allesammen.

Jeg har brugt jer herinde et par gange før med STOR glæde, og nu er jeg altså støt på et problem igen

Min datter på 3 år, vil ikke spise hverken frokost eller aftensmad. Dette har stået på et par måneder nu.
Hun er meget nysgerrig med mad, og smager gerne nye ting! Hun er også tit med i køkkenet, og siger tit om maden "uuuh det ser lækkert ud!"
MEN når hun har madpakke med i børnehaven, spiser hun på en god dag ½ stykke alm. rugbrød, selvom hun får det pålæg på hun bedst kan lide.
Til aftensmad smager hun lige på maden, og siger så er hun ikke er sulten, eller at hun ikke kan lide det, også selvom det er hendes livretter.

Hun har altid før hen spist rigtig fint, og aldrig været kræsen.
Vi forsøger at lave en rigtig hyggelig stemning når vi skal spise, men synes ikke det hjælper, tvært imod bliver hun distreheret og glemmer sin mad.

Ellers stor trives hun, hun er glad, hjælpsom, omsorgsfuld, drilsk, alt det som en sund pige på 3 år skal være.

Jeg er virkelig i vilrede om hvordan jeg skal håndtere hendes pludselig manglede appetit! Nogle dage er det eneste hun får, morgenmad, som somregel består er havregryn med mælk.

Er der andre der har oplevet det samme, og hvad skal jeg gøre....

Skal jeg "tvinge" hende til at spise et par mundfulde, eller bare lad hende gå fra bordet og tænke at det nok går over igen?

ps. Hun er en høj slank pige, der vejer lige det hun skal.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.