hjernedød holdes i live fordi barnet vokser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
11 svar
27 synes godt om
10. januar 2014

TNBC

http://m.bt.dk/?article=27999493-Barn-vokser-i-mav en-paa-hjernedoed-Laeger-naegter-gravid-kvinde-at- doe

Hvad mener i om det her??

Hvad ville i vælge? At slukke eller lade barnet vokse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

Mor til Ella

Yurie skriver:

http://m.bt.dk/?article=27999493-Barn-vokser-i-mav en-paa-hjernedoed-Laeger-naegter-gravid-kvinde-at- doe

Jeg vælger at tro hun gerne ville holdes i live hvis barnet kan leve

Det ville jeg.

Anmeld

10. januar 2014

Trekløver(:

Ej det syntes jeg godt nok er svært. Umiddelbart er jeg mest til, at holde kvinden i live, så barnet kan overleve. Men at de ikke ved om barnet har taget alvorlig skade kunne jo være en god grund til at lade kvindens krop give op.

Så er godt nok splittet.

Anmeld

10. januar 2014

TNBC

Mor til Ella skriver:

Jeg vælger at tro hun gerne ville holdes i live hvis barnet kan leve

Det ville jeg.

Det ville jeg også.. men altså hun ville ikke holdes i live hvis der ikke havde været et barn.

Hvis det skete for et familiemedlem ville jeg også have ønsket det. Hvis det kan give et barn en chance i livet og et minde om den afdøde, så hvorfor ikke når det nu er muligt..

Anmeld

10. januar 2014

miss-cl

Jeg tænker det ville komme an på hvor langt henne man var!
Og om mand og kvinde havde kæmpet længe for der barn..
Men synes også det er lidt sygt at holde hende i "live" for at få barnet, familien kan jo ikke få ro til at sørge før der er slukket!

Anmeld

10. januar 2014

VIPpigen

Den er svær... Jeg ville selv gerne sætte det barn til verden, så hvis man kan, hvorfor så ikke... Ved vi om hvad hun havde besluttet sig, NÅR hun bar gravid??

Jeg vil da kun holdes kunstigt i live for at de kan bruge mine organer, ellers skal jeg bare dø... Men sørger mine organer for et liv, enten i min egen krop, eller for andre mennesker. Så skal jeg holdes i live indtil der ikke er brug for mere...

Jeg ville nu helst vide, hvor står du som hjernedød, og IKKE gravid, og hvor står du som hjernedød, og gravid??

IKKE gravid.... Tag organer og lad mig dø...

Gravid... Brug min krop som rugemaskine, se om barnet har en chance, snup organer hvis de kan bruges efter fødslen... Og lad mig dø.....

Anmeld

10. januar 2014

isabellasmor

Yurie skriver:

Jeg synes faktisk det er smukt på en måde. Og jeg ville uden tvivl vælge at lade mit barn overleve. havde det været min mand der skulle tage beslutningen, så er jeg også overbevist om at han ville vælge vores barn til. 

Anmeld

10. januar 2014

Pcokate

Yurie skriver:

Bum bum den er svær... 

Umiddelbart er kvinden og hendes familie synspunkt at barnet må dø med hende... Og hvis de ikke gider barnet, hvad liv får det så? 

Hvis det var mig ville jeg gerne være rugekasse for min baby så længe manden og familien ville tage sig af ham/hende...

Anmeld

10. januar 2014

modesty

Uh, jeg synes det er en svær diskussion. I dette konkrete tilfælde, hvor barnet er under 12 uger gammelt, synes jeg at det er helt horribelt at man ikke lytter til mandens/faderens ønske.

Hvis kvinden var f.eks 22 uger henne i graviditeten, ville det være en meget mere kompliceret sag. 

Jeg tror at jeg vil mene at hvis babyen har nået en levedygtig alder, kan man holde kvinden i live i den periode det tager at forberede et kejsersnit, og måske (max) et par ekstra uger for at give baby bedre vilkår. Men at holde en krop kunstigt i live i måneder, når fostret er så lille, og imod de pårørendes ønske, nej, det synes jeg er helt forkert.

Only in America, som man siger...

Anmeld

10. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det jeg hæfter mig ved er at manden netop var indstillet på at barnet også ville dø...

så for mig er der ingen tvivl, hun skulle have lov at få fred...

Synes ikke det er korrekt at tvinge ham til at skulle have et barn han ikke ved om han kan tage sig af hvis det er hjerneskadet, men som han åbenbart heller ikke mente var så vigtigt at han ville gå imod sin kones ønske om fred...

Personligt ville jeg lade det være op til kæresten om han ville beholde barnet (og holde mig i igang indtil det kunne komme ud) eller om han ville give os fred og gå videre med at få styr på det næste kapitel af sit liv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.