børnefødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.938 visninger
6 svar
2 synes godt om
10. januar 2014

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Hej kvinder.

Bonus fylder 9 år her d. 14.. og vi holder børnefødselsdag d. 19...

MEN... hvad pokker skal vi lave??

(gider ikke flaskehalsen peger på.. eller skattejagt (pladsen er begrænset) )

Hvad har I andre gjort til børnefødselsdage? 

Og skal det være boller og lagkage? åhh hjælp det er første gang.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

Lykke:)

Problembarnet skriver:

Hej kvinder.

Kan se det er en dreng
Stopdans, fodbold, rundbold, bare leg på værelset, konkurrencer (fx. spis en flødebolle uden hænder, snørrebånd uden hænder, altså lav en række udfordringer for dem)

Med hensyn til mad synes jeg ikke der behøver at være boller og lagkage man kan også lave en masse små "hapsere" pølsehorn, agurk, gulerødder, frikadeller og så videre

God fornøjelse!

Anmeld

10. januar 2014

De3Guldklumper

Problembarnet skriver:

Hej kvinder.

Spørg ham hvad han har lyst til at lave på sin fødselsdag.

MAnge gange så har ungerne selv en masse ideer og så er det jo deres dag

Anmeld

10. januar 2014

JulieE

Da vi holdt min søns 9 års fødselsdag spiste frokost, spid ned frikadeller og grøntsager + pasta med grøn pesto. Herefter var vi ude og lege. De såillede kongespil ( kub) og stikboldt og til sidste var der fri leg. Vi sluttede af med en is ( det var i maj måned)

Anmeld

10. januar 2014

Znoopy.dk

Her er et forslag:

http://www.znoopy.dk/shop/sanse-kasse-1040p.html

Nu behøver det jo ikke være den, man kan også lave den selv, men så del ungerne op i to hold og se hvem der er bedst til at gætte hvad du nu putter i kassen. Så kan der være præmier til vinderne .

God fornøjelse med fødselsdagen.

Kærlig hilsen

Sus fra Znoopy.dk

Anmeld

16. januar 2014

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Så er der nogenlunde kommet styr på det 

Han vil gerne have at de bliver delt op i hold og at jeg skal finde på nogle konkurrencer. ? 

Og noget skattejagt ... 

Så kom med jeres ideer og forslag er på bar bund..

Anmeld

16. januar 2014

LilleSmølf

Så er der nogenlunde kommet styr på det 

Han vil gerne have at de bliver delt op i hold og at jeg skal finde på nogle konkurrencer. ? 

Og noget skattejagt ... 

Så kom med jeres ideer og forslag er på bar bund..

Holdkonkurrencer:

- En masser forskellige kasser/skåle med klæde eller lign. for så man ikke kan se ind og hvor hver hold så skal gætte så mange som muligt.

- Emage i blinde og gætte så mange som muligt. Point for hver rigtig fælles gæt (altså, at alle på holdet smager ting nr. 1 på én gang og så sammen skal gætte... ellers kan det godt tage meget lang tid).

Vær dog lige OBS på allergier! har engang fået peanutbutter til sådan en leg og jeg er allergisk over nødder.

- Hvem der hurtigst kunne spise et "snørrebånd" (Malaco) uden hænder. Det hold, der først bliver færdig, vinder. Evt. konkurrerer kun én fra hvert hold, eller hele holdet men én mod én.

- Så er der jo den hvor man laver en lile quiz, der selvfølgeligt passer til alderen. Igen skal hele holdet være enig (det styrker lidt sammenholdet og så kan alle være med, ikke kun de populære)

- Der findes den der hvor man binder en blyant rundt om maven i en snor og så skal have den ned i flasken

- Du lægger 10-15 forskellige ting (flere, hvis der er mange i gruppen) på en bakke, som du dækker til. Så får de 10 sekunder til at se tingene og huske dem, og hvert rigtig gæt udlæser et point.

Ih altså... er min ikke snart gammel nok til børnefødselsdag?

Håber du kan bruge ideerne (:

Edit:

- Hvis I har mulighed for at være udenfor er støvlekast rigtig sjovt. Man tager en gummistøvle (helst en stor, tung én) og man skal så kaste den mellem benene på sig selv, op over ryggen, så den ryger så langt fremadretter som muligt. Alle får to forsøg. Så måler man det bedste for hvert barn og tæller sammen. Gruppen med længste samlede længde får point. Eller man markere 1 point for 2 meter, 1 point mere for 4 meter, etc.

- Sækkeløb, den siger vidst sig selv Kan også laves indedøre men så skal man nok ikke lige have underboer eller dyre vaser stående.

- Æggeløb - du ved, der hvor man får et æg på skeen og så hurtigst muligt skal rundt om kegle og tilbage igen. Det hold, der kommer igennem først, vinder.

- Alternativ er at man tage en masser tøjklemmer. Start tid, og alle skal så hjælpe den første i rækken med at få ALLE klemmerne sat på tøjet. Så læber man rund om kegle og tilbage igen, hvor alle så hjælper næste med at få klemmerne på, etc.

- Der er også den med, hvor to og to får bundet ben sammen, sådan at man løber med "tre ben". Ned om kegle og tilbage igen.

- Nogle alderssvarende gåder kunne også være en mulighed.

Ej undskyld, jeg går helt i selvsving nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.