Anonym skriver:
Jeg er i december blevet enlig mor til et barn på 4 og med et barn på vej i maj.. Det har været en kæmpe rutsjebanetur den sidste måned, men jeg er stille og roligt på vej op igen og ved at både mine børn og jeg er bedre tjent med et liv kun os tre.. Men nu kommer mit spørgsmål så...
Har I nogle gode råd til mig i forhold til at jeg nu skal til at være alene med to børn, have en hverdag op og køre som mor til to lækre unger og samtidig være MIG?
Jeg synes at det hele virker så uoverskueligt når man tænker; én voksen og to børn 
Så hjælp, de damer - alle gode praktiske, følelsesmæssige og diverse andre råd modtages med kyshånd..
Planlægning, planlægning, planlægning.
Jeg gør aldrig én ting ad gangen, eksempel: børnene er i bad, jeg synger fjolle-sange med dem, mens jeg gør badeværelse rent.
Der laves altid dobbeltportion aftensmad, så der er rester, men tit laver jeg 3 store portioner om søndagen, hvor jeg også bager knækbrød og lignende, som også kan bruges til madpakker (smøres altid om aftenen, mens jeg gør klar til aftensmad). Det handler ikke om at spare penge, men det er hårdt at stå med trætte, sultne børn, når jeg kommer hjem, så er det rart ikke at bruge tid på at lave mad, men vi kan hygge med andre ting.
Inden sengetid findes tøj frem, der pakkes tasker osv.
Det fungerer fint, selvom jeg skal jonglerer mange bolde med 3 børn, men jeg har flest dage, hvor jeg er i gang kl. 05.00 - 24.00, men jeg er også fuldtidsansat, bruger 1,5 time i transporttid, skal jonglere det praktiske med stort hus og have og biler og arrangementer her og der - og så er farmand hjemme lørdag og søndag til aflastning