19 mdr, spytter ALT ud !!? bliver sindssyg :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.942 visninger
6 svar
2 synes godt om
9. januar 2014

Chevro

Min søn er den gladeste dreng, har altid sovet igennem, spist med velbehag ALT mad, har drukket utrolig meget altid også Har aldrig været syg eller lign. Så han er et pragteksemplar for os <3

MEN! - Nu er han begyndt at uanset hvad vi laver af mad (TIL AFTEN) så tygger han lidt på det og spytter det hele ud :/ Vi spiser meget salat og grønt osv, så det er farverigt mad, han får kartofler, pasta, ris og meget varieret kød Men alting spytter han ud. Undtaget brød - som jo bestemt ikke er godt at leve af ….

WHAT TO DO ? Der er ikke noget i DP, eller når han er hjemme i weekenderne til frokost eller lign, så spiser han godt Men til aftensmaden …

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Chevro

Chevro skriver:

Min søn er den gladeste dreng, har altid sovet igennem, spist med velbehag ALT mad, har drukket utrolig meget altid også Har aldrig været syg eller lign. Så han er et pragteksemplar for os <3

MEN! - Nu er han begyndt at uanset hvad vi laver af mad (TIL AFTEN) så tygger han lidt på det og spytter det hele ud :/ Vi spiser meget salat og grønt osv, så det er farverigt mad, han får kartofler, pasta, ris og meget varieret kød Men alting spytter han ud. Undtaget brød - som jo bestemt ikke er godt at leve af ….

WHAT TO DO ? Der er ikke noget i DP, eller når han er hjemme i weekenderne til frokost eller lign, så spiser han godt Men til aftensmaden …

Slet ingen der har prøvet noget lign …

Han rydder bare bordet fuldstændig hvor han sidder .. Han gider ikke kigge på det eller have det ..

?????????????????????????

Anmeld

9. januar 2014

MorDk

Det kan være en fase. Min søn havde en periode, hvor han slet ikke gad aftensmad. Vi gik ikke så højt op i det. Jo mindre fokus vi havde på ham ved bordet ift. at spise jo bedre gik det. Mange gange er det bare for at prøve grænser af eller for at eksperimenterer (staves det mon sådan?)

Bliv ved som I gør med at tilbyde ham alt muligt. (altså af hvad der bliver serveret den dag. I skal ikke diske op med "særkost" osv. Evt. drop at sætte brød på bordet en periode. 

Held & Lykke .... 

Anmeld

9. januar 2014

MorDk

Hvis han sidder og rydder bordet altså skubber tingene væk osv. så siger I bare: "du er vidst ikke sulten" og så tager du tallerknen væk. Hvis han går kold over det og begynder at skrige så siger I stille og roligt... "nå, du er sulten? Her er din mad" Hvis han fortsætter så tager du bare tallerken igen og denne gang får han den IKKE igen. Det virkede her! 

Anmeld

10. januar 2014

AnneMaria

det samme skete med min søn...Han var blevet vild med juice og kiks som han tit fik imellem måltidene. Havde ikke tænkt over at det tog appititen væk... men så snart jeg stoppede med alt det krims krams, begyndte han at spise igen... giver du ham noget imellem måltiderne?

Anmeld

10. januar 2014

serinasmor

Chevro skriver:

Hvordan reagerer du på hans opførsel? Jeg tænker på om det er blevet en leg for ham ... Ignorer hans opførsel og prøv at gøre som mordk foreslår

Anmeld

10. januar 2014

ano14316

Chevro skriver:

Min søn gjorde det, men det var fordi han havde ondt i halsen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.