Jeg skrev i går et indlæg med titlen "Kan han tage mit barn?". Nu må jeg spørge jer til råds igen.
Min kæreste besluttede at det var bedst at han fandt et andet sted at bo et par dage, så jeg og vores datter er hjemme i trygge rammer. Det er også fint nok, men stadig uholdbart, da jeg ikke ønsker kun at være adskilt et par dage, men vil have et sted at bo til mig og mit barn. Uden ham.
Havde fået at vide at jeg kunne bo hos et familie medlem i et par måneder, indtil jeg finder en lejlighed. Det har dette familiemedlem fortrudt, og jeg har nu ikke længere det "springbræt" til at komme væk.
Jeg tænker at jeg vil vænne med ham, om jeg evt., kan overtage lejligheden her. Det er hans lejlighedhed, men han ville kunne få en mindre lejlighed i nærheden rimelig let. Så det ville jo være dejlig let for mig. Nedturen er så at vi kommer til at bo tæt på hinanden og jeg ved ikke om det ville blive for tæt, eller om det ville være en fordel når man nu har et barn sammen.... Men hvem ved hvor lange udsigter der er til at en ledig lejlighed dukker op!?
Jeg har snuset rundt på københavns komunes hjemmeside, og kan se jeg kan kontakte Socialcenter kbh, for at få hjælp til at finde en bolig. Er der nogen der har prøvet noget lignende? Kunne i få hjælp og hvor lang tid tog det?
Håber ikke det blev alt for rodet...
Anmeld