Blufærdighedskrænkelse - retsag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej.

Er der nogen herinde fra der har været ude for blufærdigheds krænkelse, hvor politiet har valgt at sende det videre til retten?

Hvis ja - hvordan endte sagen så?

Jeg er bange for at han ingen straf får overhovedet fordi det jo er så svært at dømme sådan nogen. Det er jo "påstand mod påstand" som politiet siger.

Han har dog erkendt at have været på stedet, men at han var så fuld at han intet kan huske. Samtidig har han sat og sagt til politiet at han gerne ville undskylde til mig (hvorfor, hvis han ikke mener at have gjort det?). Han nægter sig skyldig, fordi at han har været så fuld at han intet kan huske.

Jeg synes bare ikke han skal have lov til at gå videre uden nogen form for straf. Om det så er en bøde eller hvad det er. Jeg har fået det rigtig dårligt psykisk efter denne episode (det kom tæt på noget i min fortid hvor jeg blev misbrugt af en mand). Jeg er derfor blevet sygemeldt og får både psykologhjælp og offerrådgivning.

Jeg søger nogle som har kendt til sådanne sager og kan fortælle mig hvordan det endte ud i retten.

Beklager anonymitet, men jeg vil helst ikke genkendes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Mor til Majbørn

Jeg oplevede engang en fyr i et tog, der åbnede bukserne for mig og begyndte at kærtegne sig selv. Jeg flegnede helt ud, fik meddelt togpersonalet hvad der skete og faktisk hentede politiet ham.

MEN... der blev aldrig noget ud af sagen, fordi det var ord imod ord og ingen andre havde set det ske. Dem der sad ved siden af lå og sov (men han påstod at de var vågne, hvilket de da overhovedet ikke var!)

Så han blev optaget i politiets dagsrapport og det var så det...

Jeg ønskede dog ikk nogen retsag eller noget, men må indrømme at det var en skide ubehagelig episode...

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

Jeg oplevede engang en fyr i et tog, der åbnede bukserne for mig og begyndte at kærtegne sig selv. Jeg flegnede helt ud, fik meddelt togpersonalet hvad der skete og faktisk hentede politiet ham.

MEN... der blev aldrig noget ud af sagen, fordi det var ord imod ord og ingen andre havde set det ske. Dem der sad ved siden af lå og sov (men han påstod at de var vågne, hvilket de da overhovedet ikke var!)

Så han blev optaget i politiets dagsrapport og det var så det...

Jeg ønskede dog ikk nogen retsag eller noget, men må indrømme at det var en skide ubehagelig episode...

Okay. Det er fandme for dårligt at han bare slipper afsted med sådan noget. Det er nok ikke første eller sidste gang han gør sådan noget. Det er jo ofte et seksuelt problem sådanne mennesker har.

Politiet har dog selv valgt at sende det i retten uden at spørge mig. Det ved jeg ikke hvad har af betydning. 

Ham har fulgte efter mig, da han så jeg gik igennem en lille "smutvej" bag et bibliotek og gik mindre end en meter bag mig og stønnede og rørte ved sig selv. Til sidst løb jeg fra stedet og min kæreste ringede til politiet med det samme. 

Anmeld

8. januar 2014

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Okay. Det er fandme for dårligt at han bare slipper afsted med sådan noget. Det er nok ikke første eller sidste gang han gør sådan noget. Det er jo ofte et seksuelt problem sådanne mennesker har.

Politiet har dog selv valgt at sende det i retten uden at spørge mig. Det ved jeg ikke hvad har af betydning. 

Ham har fulgte efter mig, da han så jeg gik igennem en lille "smutvej" bag et bibliotek og gik mindre end en meter bag mig og stønnede og rørte ved sig selv. Til sidst løb jeg fra stedet og min kæreste ringede til politiet med det samme. 

Ej nej nej nej det er da for klamt!! Puha - jeg får helt noia på.

Men jeg synes det er fint at politiet har handlet så meget og sendt det ind til retten - hvordan har du det så nu?

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

Ej nej nej nej det er da for klamt!! Puha - jeg får helt noia på.

Men jeg synes det er fint at politiet har handlet så meget og sendt det ind til retten - hvordan har du det så nu?

Jeg har det elendigt. Han er en ung mand så der gik ikke længe før min kæreste fandt ud af hans navn. Det viser sig at han bor mindre end 100 meter fra os lige rundt om hjørnet. Så jeg tør stadig ikke gå udenfor alene. 

Anmeld

8. januar 2014

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Jeg har det elendigt. Han er en ung mand så der gik ikke længe før min kæreste fandt ud af hans navn. Det viser sig at han bor mindre end 100 meter fra os lige rundt om hjørnet. Så jeg tør stadig ikke gå udenfor alene. 

puuuha!!! Hvor er det ubehageligt! Kan kæresten ikk mands-opdække dig, når du skal ud? Ej, tænk at skulle se på ham igen...

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

puuuha!!! Hvor er det ubehageligt! Kan kæresten ikk mands-opdække dig, når du skal ud? Ej, tænk at skulle se på ham igen...

Jo, min kæreste har fået mig med udenfor sammen med ham to gange siden d.1 januar hvor det skete. Så længe han er med går det sådan nogenlunde. Men det er svært at komme ud, så jeg har bare isoleret mig i vores lejlighed.

Anmeld

8. januar 2014

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Jo, min kæreste har fået mig med udenfor sammen med ham to gange siden d.1 januar hvor det skete. Så længe han er med går det sådan nogenlunde. Men det er svært at komme ud, så jeg har bare isoleret mig i vores lejlighed.

Ej sådan må du ikke reagere - sådan en fuld spasser skal da ikk styre hvor og hvornår du går udenfor.

Kan du få henvisning til noget psykologhjælp igennem din læge? Jeg vil tror, at det vil være noget du kan komme igennem på en kortere periode - jeg har i hvert fald fint idag og er ikke mærket af det.

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

Ej sådan må du ikke reagere - sådan en fuld spasser skal da ikk styre hvor og hvornår du går udenfor.

Kan du få henvisning til noget psykologhjælp igennem din læge? Jeg vil tror, at det vil være noget du kan komme igennem på en kortere periode - jeg har i hvert fald fint idag og er ikke mærket af det.

Jeg går ved en psykiater i forvejen. Selve oplevelsen vækkede bare også nogle gamle ting. Jeg blev misbrugt af en eks kæreste flere gange da jeg var yngre. Det har taget mig mange år at komme videre derfra. Jeg ved ikke hvorfor, men efter den her episode er det hele bare kommet frem igen. Men jeg går ved psykolog og min læge har givet mig en midlertidig sygemelding.

Anmeld

9. januar 2014

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Jeg går ved en psykiater i forvejen. Selve oplevelsen vækkede bare også nogle gamle ting. Jeg blev misbrugt af en eks kæreste flere gange da jeg var yngre. Det har taget mig mange år at komme videre derfra. Jeg ved ikke hvorfor, men efter den her episode er det hele bare kommet frem igen. Men jeg går ved psykolog og min læge har givet mig en midlertidig sygemelding.

det er godt, at du er i gode hænder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.