Søskende der har mistet søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
8 svar
1 synes godt om
8. januar 2014

TbCp

Findes der andre herinde, end mig, der har mistet en søskende?

I så fald vil jeg slå et slag for Søskendekram. De har både en hjemmeside her og en facebookside. 

Der er også lige blevet lavet en søskendekram pin som kan købes for 30kr.

Det er den nederste, med hjerte, på billedet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

TbCp

TbCp skriver:

I så fald vil jeg slå et slag for Søskendekram. De har både en hjemmeside her og en facebookside. 

Min - min søsters - historie kan læses på hjemmesiden. Hun hed Anika

Anmeld

8. januar 2014

dorthemus

Puha altså det trak tårer det gør mig meget ondt
Jeg har selv en søster som jeg var meget knyttet til som barn. Jeg har ikke set hende i 9 år og selvom jeg højst sandsynligt ikke ser hende igen så tænker jeg ofte på hvad der ville ske hvis pludselig jeg fik at vide, at hun var død.

Anmeld

8. januar 2014

TbCp

dorthemus skriver:

Puha altså det trak tårer det gør mig meget ondt
Jeg har selv en søster som jeg var meget knyttet til som barn. Jeg har ikke set hende i 9 år og selvom jeg højst sandsynligt ikke ser hende igen så tænker jeg ofte på hvad der ville ske hvis pludselig jeg fik at vide, at hun var død.

Øv det var da trist :-( 

det gør altid lidt ekstra ondt i  hjertet når jeg hører om søskende der har mistet kontakten. Jeg ville gøre alt for at have min søster hos mig nu. 

Er der slet ingen mulighed for at i kan få kontakt igen?

Anmeld

8. januar 2014

dorthemus

TbCp skriver:

Øv det var da trist :-( 

det gør altid lidt ekstra ondt i  hjertet når jeg hører om søskende der har mistet kontakten. Jeg ville gøre alt for at have min søster hos mig nu. 

Er der slet ingen mulighed for at i kan få kontakt igen?

Det forstår jeg godt og det ville jeg selv råde andre til
Det er bare ikke så enkelt her. Min søster (12 år ældre end jeg) er psykisk syg og tidligt skadet. Hun vil bare ikke erkende det og tage medansvar over for ting der er sket tidligere. Hun rummer meget vrede og den vrede er jeg bange for. Og jeg vil under ingen omstændigheder udsætte min datter for den. Det er ikke fordi hun bliver fysisk, men hun er meget vred på vores mor og min far og er ikke kommet videre i tilgivelsen selvom hun er 54 år nu. Jeg elsker mine forældre og har altid stået som den mæglende part mellem dem og det har haft store konsekvenser for mit eget liv.
Men jeg savner den søster hun også var inden hendes totale sammenbrud og efterfølgende ikke ville have noget med os at gøre (mest vores forældre) og det smerter mig, at min datter aldrig kommer til at møde sin moster.

Anmeld

8. januar 2014

Troldemommi

TbCp skriver:

Det gør mig ondt at du har mistet din søster, jeg har selv en søster vi er ikke så tætte men ses jævnligt, vi er bare meget forskellige 

Monica

Anmeld

8. januar 2014

Tin

Profilbillede for Tin
TbCp skriver:

Hejsa.

Jeg har mistet min lillebror for over 20 år siden nu. Han var 15 og jeg 17. Har ingen andre søskende.

Min bror havde muskelsvind,så vi vidste han levede på lånt tid,alligevel kom det som et chok da han dødede. Det var meget dramatisk, og slet ikke noget vi kunne have forberedt os på.

Mine forældre har netop her før jul, fået slettet hans gravsted, og jeg blev meget overrasket over hvor påvirket jeg egentlig blev over det. Synes det var som om jeg mistede ham igen. Det endegyldige farvel.

Knus

Anmeld

8. januar 2014

TbCp

dorthemus skriver:

Det forstår jeg godt og det ville jeg selv råde andre til
Det er bare ikke så enkelt her. Min søster (12 år ældre end jeg) er psykisk syg og tidligt skadet. Hun vil bare ikke erkende det og tage medansvar over for ting der er sket tidligere. Hun rummer meget vrede og den vrede er jeg bange for. Og jeg vil under ingen omstændigheder udsætte min datter for den. Det er ikke fordi hun bliver fysisk, men hun er meget vred på vores mor og min far og er ikke kommet videre i tilgivelsen selvom hun er 54 år nu. Jeg elsker mine forældre og har altid stået som den mæglende part mellem dem og det har haft store konsekvenser for mit eget liv.
Men jeg savner den søster hun også var inden hendes totale sammenbrud og efterfølgende ikke ville have noget med os at gøre (mest vores forældre) og det smerter mig, at min datter aldrig kommer til at møde sin moster.

Jeg forstår dig godt!

Anmeld

8. januar 2014

TbCp

Tin skriver:

Hejsa.

Jeg har mistet min lillebror for over 20 år siden nu. Han var 15 og jeg 17. Har ingen andre søskende.

Min bror havde muskelsvind,så vi vidste han levede på lånt tid,alligevel kom det som et chok da han dødede. Det var meget dramatisk, og slet ikke noget vi kunne have forberedt os på.

Mine forældre har netop her før jul, fået slettet hans gravsted, og jeg blev meget overrasket over hvor påvirket jeg egentlig blev over det. Synes det var som om jeg mistede ham igen. Det endegyldige farvel.

Knus

Puha det kan jeg godt forstå.
Min lillesøster er på min fars side af familien og jeg har ingen kontakt til den side. Så de kunne godt slette min søsters grav uden at jeg ville få noget at vide om det og bare tanken kan give mig ondt i maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.