Kan han komme i vuggestue alligevel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
6 svar
1 synes godt om
7. januar 2014

Enirt

Hej i kloge hoveder

Vi var til læge med min søn i fredag d. 3/1 ang hoste. Samtidig opdager vi at han har fået noget udslet på maven og spørger hende om hun ved hvad det er. Hun siger at det nok er virus eksem. Ikke lige noget jeg havde hørt om før og jeg spørger lidt ind til det. Det skulle være ufarligt ikke smitte så vidt jeg husker.

Men kan ikke huske hvor længe det skulle vare. Så da jeg synes det bluser mere op ringer jeg igen mandag den 5/1 og får en tid. Vi kommer så til en anden læge og han mener helt bestemt det er skoldkopper. Men det synes jeg ikke rigtig. Han har ikke haft feber eller virker sløj. Nå men det er det der diagnosen. Så jeg ringer til vuggestue og siger han ikke kommer før næste uge da han har skoldkopper

Men der er stadig ikke komme nogen blæner eller skorper på de her små bitte kopper og de er også mere i plamager end jeg lige husker skoldkopper er.

So what to do? Må jeg sende ham i vuggestue alligevel eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Carina:-)

Jeg ville holde ham hjemme.

Du aner ikke om det smitter,og desuden kan huden være irriteret så det måske ikke er så rart at have for meget tøj på når man skal ud osv i vuggestuen.

Anmeld

7. januar 2014

Enirt

Carina:-) skriver:

Jeg ville holde ham hjemme.

Du aner ikke om det smitter,og desuden kan huden være irriteret så det måske ikke er så rart at have for meget tøj på når man skal ud osv i vuggestuen.

Skal jeg evt kontakte lægen igen, for at finde ud af hvad det er.

Altså han er frisk og fiser rundt og laver ulykker. Godt nok klør han lidt, men det er ikke sådan han ikke kan sove for det. Han sover fint. Han er en varm dreng i forvejen, så han får normalt ikke ret meget tøj på når han sover i vuggestuen.

Anmeld

7. januar 2014

merethe

Profilbillede for merethe

Man behøver ikke at have feber, når man har skoldkopper. Men hvis der ikke er kommet blæner på endnu, så ville jeg få det tjekket igen ved en læge. God bedring med ham

Anmeld

7. januar 2014

Mitlivsommooor

Enirt skriver:

Hej i kloge hoveder

Vi var til læge med min søn i fredag d. 3/1 ang hoste. Samtidig opdager vi at han har fået noget udslet på maven og spørger hende om hun ved hvad det er. Hun siger at det nok er virus eksem. Ikke lige noget jeg havde hørt om før og jeg spørger lidt ind til det. Det skulle være ufarligt ikke smitte så vidt jeg husker.

Men kan ikke huske hvor længe det skulle vare. Så da jeg synes det bluser mere op ringer jeg igen mandag den 5/1 og får en tid. Vi kommer så til en anden læge og han mener helt bestemt det er skoldkopper. Men det synes jeg ikke rigtig. Han har ikke haft feber eller virker sløj. Nå men det er det der diagnosen. Så jeg ringer til vuggestue og siger han ikke kommer før næste uge da han har skoldkopper

Men der er stadig ikke komme nogen blæner eller skorper på de her små bitte kopper og de er også mere i plamager end jeg lige husker skoldkopper er.

So what to do? Må jeg sende ham i vuggestue alligevel eller?

Jeg ville også holde ham hjemme, træls hvis han smitter de andre børn.

Anmeld

7. januar 2014

B&J

det er helt sikker ikke skoldkopper når der ikke er sket mere. men ja jeg ville holde ham hjemme. og lægen ak ja der er vist ikke meget hjælp

Anmeld

19. januar 2014

Enirt

Lige en lille kort update.

Tog til læge igen pga. det havde spredt sig til hans pung og tissemand også.

Her konstaterede to læger at det ikke var skoldkopper, men virus eksem. Som ikke smitter og går væk af sig selv igen.

Så bettemanden var i vuggestue igen dagen efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.