lineog4 skriver:
Vi har lavet madplaner længe, men det har kun gået til vi vidste hvad vi skulle spise, ikke få købt ind og så er den skredet og pludselig dyrere. Vi samlede boner, men læste dem ikke og vi følte begge pengene bare løb ud mellem fingrene.
Men nu er vi i gang - har måtte sætte to bøtter; en hvor har de penge vi hæver til mad hver uge og en hvor vi ligger overskuddet over hver søndag hvor der står ferie på. Sidste uge kunne vi ligge 250 kr.
I dag fik jeg så købt ind - tog i Netto i går og de havde ikke halvdelen af det vi skulle bruge. Nå men har nu købt alt ind minus til søndag for der skal vi bruge hakket kyllingkød. Og der er endda købt kyllingfilet ind så der er to pakker i fryseren og der er en omgang rødspættefilet i fryseren og to flasker god olivenolie, og jeg har kun brugt 440 kr (okay lidt snyd for der er kødsauce i fryseren som de fik i går (var ikke hjemme) og den giver også lasagne til fredag og rester til lørdag), men alligevel - jubi jubi jubi det fungerer og vi får lavet en opsparing....
Sådan
Det er nemlig slet ikke så let som det lyder. Ja, man ved hvad man skal spise, men derfor kan man stadig få brugt alt for mange penge.
Jeg er også i gang. Jeg laver ikke plan en uge af gangen, men så mange dage frem hvor jeg ikke behøver at handle. Det er nemlig mit store problem. Jeg har SÅ mange intentioner om at spare, og vi spiser kun billige retter. Men jeg kan simpelthen ikke tåle supermarkeder. jeg KAN ikke komme ud af en butik udelukkende med det der står på sedlen. Så min strategi her i det nye år, er at gå i supermarkeder så lidt som muligt. Helst kun 2 gange om ugen. Jeg var ved at gå i panik i går, da min kæreste sagde at han manglede mælk på arbejdet. For jeg havde ikke planlagt at skulle handle i dag, og jeg KAN IKKE kun købe en liter mælk!!! Jamen jeg kan godt selv se det, nu hvor jeg skriver det, men det er altså der læsset vælter for mig. Jeg handler for meget
Jeg kom ud fra Fakta i dag med: 1 liter mælk, 1 pakke kiks, et net mandariner og en bøtte skyr!!
Jeg skal HOLDE mig væk fra de skide butikker!!!
Så skulderklap til dig, det er så fedt når det lykkes!
Anmeld