sygedage med graviditets gener...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
9 svar
1 synes godt om
7. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er lige ano for ikke at hænge min arbejdsplads ud... jeg er ansat som ssa på et plejehjem. .. har været syg 2 dage med gener, er i 18.uge... nu kommer min chef og siger at hun skal finde ud af om der er grænser for hvor mange enkelt stående dage jeg må være sygmed gener, inden lønkontoret vil have en forklaring! Jamen en forklaring på hvad??? Og ud fra 2 dage....

Er der andrre der har hørt om der en begrænsninger på dage med gener???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

mbbuch

Anonym skriver:

Hej!

Jeg er lige ano for ikke at hænge min arbejdsplads ud... jeg er ansat som ssa på et plejehjem. .. har været syg 2 dage med gener, er i 18.uge... nu kommer min chef og siger at hun skal finde ud af om der er grænser for hvor mange enkelt stående dage jeg må være sygmed gener, inden lønkontoret vil have en forklaring! Jamen en forklaring på hvad??? Og ud fra 2 dage....

Er der andrre der har hørt om der en begrænsninger på dage med gener???

Overhovedet ikke.. Jeg har desværre selv været sygemeldt siden d. 20/12 er SSA. Her fik jeg bare et brev jeg sku udfylde så jeg får penge og mit arbejde får "erstatning" for mig. Ved godt mit er anderledes idet jeg er sygemeldt, og kan også godt se man enten må vælge at være til stede på arbejdet som gravid eller blive sygemeldt hvis man har problemer. Men 2 dage lyder jo af ingenting.... Håber du finder en løsning så du evt. ik render rundt med dårlig samvittighed

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

mbbuch skriver:

Overhovedet ikke.. Jeg har desværre selv været sygemeldt siden d. 20/12 er SSA. Her fik jeg bare et brev jeg sku udfylde så jeg får penge og mit arbejde får "erstatning" for mig. Ved godt mit er anderledes idet jeg er sygemeldt, og kan også godt se man enten må vælge at være til stede på arbejdet som gravid eller blive sygemeldt hvis man har problemer. Men 2 dage lyder jo af ingenting.... Håber du finder en løsning så du evt. ik render rundt med dårlig samvittighed

Jeg kan også sagtens forstå det hvis det var 14 dage her og en uge der...mendet drejer sig om 2 dage hvor den ene var pga kvalme og den anden var fordi jeg havde tosse ondt i halebenet...
Jeg venter på at vores tr ringer til mig...

Anmeld

7. januar 2014

M &.I

det skulle være efter 14 dag.. jeg var sygemeldt i 9 mdr.. fik stadigvæk få løn  .. og så 1 år på barsel nu passer jeg bare mit barn og har stoppe med arbejde

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

I.M skriver:

det skulle være efter 14 dag.. jeg var sygemeldt i 9 mdr.. stadigvæk få løn  

Er det efter 14 dage??

Anmeld

7. januar 2014

cwl

Jeg mener at arbejds pladsen kan søge om refundering fra kommunen uanset om det er en, to eller flere dage man er syg, når det er i forbindelse med graviditeten

Anmeld

7. januar 2014

M &.I

Anonym skriver:

Er det efter 14 dage??

jeg mener du har ret sygemeld i 14 dag eller må du aflevere lægeerklæring..

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

cwl skriver:

Jeg mener at arbejds pladsen kan søge om refundering fra kommunen uanset om det er en, to eller flere dage man er syg, når det er i forbindelse med graviditeten

Det kan de også, og det har de gjort begge dage...

Anmeld

7. januar 2014

cwl

Anonym skriver:

Så forstår jeg ikke hvorfor hun skal gå så højt op i det, medmindre du lige pludselig er nød til at være syg i en længere periode

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvad filan er problemet så  Så ved de jo at det skyldes graviditetsgener idét de indberetter for at få refusion. Det lyder virkelig mærkeligt. 

jeg har sgu aldrig skulle forklare min dårligdom for nogen på mit arbejde, der blev bare krydset af under graviditetsrelateret sygdom når jeg var væk. Hvilket var både 1-2-4 dage i ugen, før jeg blev sygemeldt fuld tid resten af graviditeten. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.