Jeg er lige anonym hvis du den pågældende person er herinde.
Jeg har lige et spørgsmål angående privat dagpleje.
Mit barn har gået i en privat dagpleje, hvor det ikke foregår hjemme hos dagplejeren.
De er to dagplejere (med 5 børn hver, altså 10 børn i alt) som har lånt nogle lokaler i en børnehave hvor de så har deres dagpleje stue. Og den består af et lille rum i hjørnet som er fyldt med puder og et torn, lige når man kommer ind af døren støder man nærmest på en stor kommode som står lige foran døren med alle børnenes udetøj, et skridt ind af døren og et skridt til højre så står du derinde hvor børnene har deres legestue, gå 5-7 skridt længere ind i rummet og du står så henne ved deres spisebord hvor de sidder og spiser. Bagved det bord er der en døråbning ind til køkkenet hvor du til venstre har et puslebord(!!) og står du foran puslebordet hvor der knap nok kan ligge et barn på, ovenover det er der hylder med deres skiftetøj, under puslebordet er alle børnenes bleer m.m. (som tit bliver blandet rundt i) og til højre for puslebordet er der vidst nok en blespand (kan ikke lige helt huske om den er der) og vender dig 180 grader så står du foran køkkenbordet hvor de så står og laver mad med børnene og håndvasken.
Og ved siden af spisebordet er der en terrasse dør ud til haven/legepladsen.
Kan det være rigtigt at de må have puslebord til at stå inde i køkkenet?
Jeg synes selv at det er så uhygiejnisk at det halve kunne være nok. Og der er tit tidspunkter hvor børnene er smittet med den ene hygiejniske sygdom efter den anden. Heldigvis har mit barn et rigtig godt immunforsvar så h*n er ikke blevet smittet med det (udover skoldkopper men det er selvfølgelig en normal børnesygdom). Men det er alle de andre børn.
Giv gerne jeres mening og denne indretning som dagplejen har.
Anmeld