Enlig på su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
3 svar
1 synes godt om
6. januar 2014

Amani

Heeeeej Allesammen 

Jeg er ny herinde, men håber dog i kan hjælpe mig.

Jeg er enlig forsørger, og starter på socialrådgiver udd. her til feb. Så kommer på SU.

Dog er mit spm. om hvad jeg er berettiget til som enlig forsørger, hvor meget jeg ville få udbetalt i SU? og hvordan jeg søger om det? har prøvet at snuse lidt rundt inde på du.dk, og da jeg prøvede at søge om det, kom der der et felt nederst, hvor der stod om jeg var enlig eller ej. er det nok med at man trykker på dette? da jeg ikke rigtigt ville stå i den situation hvor jeg kun får udbetalt de 5200 kr.

Ville dog sige at jeg får udbetalt det ekstra ordineret børnetillæg fra udbetaling Danmark

Håber nogen herinde kna hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

Mettefpigen

Du får dobbelt SU og kan få lån på ca 4500...
Ja du skal krydse af også går det igennem :-)

Anmeld

7. januar 2014

sandramor

Uuuh nu går jeg da lidt i panik... Jeg skal selv starte på samme uddannelse til februar og har søgt su men der poppede der ikke sådan er felt op 

der skulle man vist bare krydse af om man modtog det der ekstra børnetilskuD fra kommunen..... 

Åårh må hellere ringe til uddannelses stedet imorgen og høre af om de kan se det..... 

Men ja som mettepigen siger så får du dobbelt du og kan søge om lån også 

Anmeld

7. januar 2014

stjernehimmel

sandramor skriver:

Uuuh nu går jeg da lidt i panik... Jeg skal selv starte på samme uddannelse til februar og har søgt su men der poppede der ikke sådan er felt op 

der skulle man vist bare krydse af om man modtog det der ekstra børnetilskuD fra kommunen..... 

Åårh må hellere ringe til uddannelses stedet imorgen og høre af om de kan se det..... 

Men ja som mettepigen siger så får du dobbelt du og kan søge om lån også 

Frygt ej 

Det er fordi at de tjekker een vej om du er berettet til enlig su... Det køre efter ekstra ordinært tillæg, får man det får man dobbelt su får man ikke kan man kun få alm su... Du skal på dit uddannelses sted med kopi af dit barns sygesikring også som de skal ha 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.