Baby.dk = billig terapi!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

327 visninger
3 svar
7 synes godt om
6. januar 2014

Giraffen

Hej med jer

Nu har jeg så mange gange (har efterhånden været her nogle år) læst indlæg (særligt om familieproblemer og parforholdsemner), hvor TS starter med

"Nu gjort X sådan og sådan - er det bare mig eller er han heeeelt ved siden af"

Derefter bliver vandene lidt delte og snakken går frem og tilbage.

Så på side 2-3-4-5 stykker så kommer det pludselig frem fra TS'es side af, at x der da egentlig også på et mere grundlæggende plan er en lang række problemer, hvor den indledende situation egentlig bare er dråben, der fik bægeret til at flyde over.

Det virker tit til, at den erkendelse kommer snigende og ikke er der fra starten af.

Og hvis det ikke er klassisk terapi, så ved jeg ikke hvad det er

Det er jo næsten social innovation, når en flok børne-tanter, som vi jo i bund og grund alle er, kan skabe klarsyn på tværs af landegrænser og samfundslag - og så helt uden at staten har haft penge op af lommen

KLAP på skulderen til os 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

Bak

Giraffen skriver:

Hej med jer

Nu har jeg så mange gange (har efterhånden været her nogle år) læst indlæg (særligt om familieproblemer og parforholdsemner), hvor TS starter med

Så på side 2-3-4-5 stykker så kommer det pludselig frem fra TS'es side af, at x der da egentlig også på et mere grundlæggende plan er en lang række problemer, hvor den indledende situation egentlig bare er dråben, der fik bægeret til at flyde over.

Det virker tit til, at den erkendelse kommer snigende og ikke er der fra starten af.

Det er jo næsten social innovation, når en flok børne-tanter, som vi jo i bund og grund alle er, kan skabe klarsyn på tværs af landegrænser og samfundslag - og så helt uden at staten har haft penge op af lommen

KLAP på skulderen til os 

Ja, det er en sjov måde at se det på Men også lidt rigtigt!

Anmeld

6. januar 2014

modesty

Hej med jer

KLAP på skulderen til os 

Hmm, jeg opfatter det stort set altid som at TS er enormt dårlig til at formulere sig og ikke forstår at kommunikere det egentlige problem selvom h*n godt er klar over hvad det er.

Men din version er selvfølgelig lidt mere positiv. 

Anmeld

6. januar 2014

lineog4

Jeg har siddet mange år på ung på linie (ved ikke en gang om det stadig eksisterer) og det var netop ung til ung, hvor vi ikke var professionelle. Og det at tale sammen, lige så stille tale sig ind på problemet og ofte var det den med problemet der selv kom med løsningen.... Så ja et netforum er en fantastisk ting for der sker jo det samme....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.