"3 år taber hår. "
Hej Lisbeth.
Min kæreste og jeg står i den situation, at vores datter på snart tre år, er begyndt at tabe utroligt mange hår, i små totter.
Hun har stort set altid haft problemer med arp i hovedbunden, som vi behandler med olie en til to gange om måneden, men har dog aldrig oplevet hun har tabt hår på denne måde før.
I dag da jeg skulle fjerne et stykke arp, der sad løst i 6-7 hår, røg alle hårene med? Må indrømme jeg gloede lidt... Valgte at give hende en omgang olie i håret inden badet her til aften, og har nu lagt mære til hendes hovedbund er utroligt tør/skællende, der hvor der ikke er arp... (Har vi aldrig oplevet før hos hende)
Kender du noget til dette problem ? Eller ved om der er noget vi kan gøre for at det ikke fortsætter ? Har lagt mærke til at når vi børster hendes hår, sidder der flere hår i børsten end der plejer, nok til jeg/vi er begyndt at bekymre os om det. Hun er í forvejen en meget tyndhåret pige, så bare hun mister lidt, er det tydeligt.
(
Har tænkt på at tage hende til læge, for at få hans vurdering, men nu ville jeg lige høre her på baby.dk først.
Hilsen en lidt stresset mor, der bekymre sig. (Håber det giver mening, det jeg skriver.)
Lisbeths svar
Hej Det lyder voldsomt at hun taber hår i totter.
Jeg mener hun skal ses af jeres læge . Han vil sikkert henvise til en hudlæge, Hun kan have en eller anden form for børneekcem.
Arp giver normalt ikke hårtab.
I kan overveje at få hendes hår klippet til, det kan styrke hårets struktur.
Hun får sikkert vitaminer og spiser en sund kost.
Håber i snart finder en forklaring på hendes problemer i hovedbunden og det bliver behandlet.
Held og lykke med det.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld