Gravid på anti-depressiv medicin....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

972 visninger
7 svar
1 synes godt om
5. januar 2014

Fru Ebied

Nogle der er det eller har erfaringer med det? 

Nogle der har gennemført en graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

Sandratoft

Fru Ebied skriver:

Nogle der er det eller har erfaringer med det? 

Nogle der har gennemført en graviditet?

Jeg tager sertralin og har fået at vide at det skal jeg bare fortsætte med. Er 15+0 idag

Anmeld

5. januar 2014

JH12

Jeg var på noget inden jeg blev gravid.
Ifølge aftale med lægen stoppet jeg straks medicin da projekt baby gik i gang.
Personligt vil jeg ikke røre nogen former for medicin og smertestillende under graviditet. (Men det er bare mig)

Hvis lægen siger god for det, så kan man jo godt fortsætte

Anmeld

5. januar 2014

Laulund87

Jeg fik Sertralin under det meste af min graviditet for 4,5 år siden og det gik fint

Anmeld

5. januar 2014

VIPpigen

Jeg er på saroten retard lige nu, men har været på nogen forskellige. Saroten retard er den som jeg var på i min første graviditet, og også denne gang.

jeg blev fulgt tæt i første graviditet, fik en speciallæge med speciale i børn født med abstinenser, for det vil de helt sikkert blive født med. Jeg fik ekstra scanninger, ekstra samtaler, og blev tilbudt ekstra dage på barselsgangen, så de var sikre på jeg kunne klare det psykisk. Min sp kom måske lidt oftere i starten, pga min baggrund. Men da jeg altid har været ærlig, så var jeg det også her. Jeg er ikke bange for at mit hjem ligner rod, eller jeg ikke lige har fået taget opvasken. Jeg er ikke supermor, og jeg kender min psyke, så jeg skal nok råbe højt når jeg er i frit fald ned... Derfor stolede min sp på at blev der noget på nogen måder, så skulle jeg nok kontakte hende.

Jeg har været på antidepressiv i over 12 år nu, og det først mærke jeg fik fungerede ikke, andet mærke stoppede jeg på da jeg smed pillerne, fordi de ikke var sikre for evt baby, og jeg fik et andet mærke (jeg var foruden det nye mærke på saroten retard pga nervesmerter, saroten retard er antidepressiv, men fungere også mod nervesmerter) og da jeg fik speciallægen tilknyttet, valgte hun at stoppe mig på det nye mærke, for hvorfor tage 2 forskellige slags medicin, når den ene kan fungere for både depression og nervesmerter.

Jeg snakkede lige før jul med min nye læge, og vi kiggede hurtigt om der var kommet nyt om saroten retard, men den er stadig iorden at tage under graviditet, og amning... 

Undskyld for den lange smørre

Anmeld

5. januar 2014

Fru Ebied

Tusind talk fordi i har taget jer tid til at svare..

Jeg fik antidepressiv da min store datter (14) var 8 mdr gammel.

For 6 år siden fik jeg en dejlig datter, medens jeg tog antidepresseiv. - nu har jeg netop læst at der bliver født mange børn med massive udviklingsforstyrrelser pga netop antidepresseiv, og vi skal insemineres i næste uge.

Anmeld

5. januar 2014

Sandratoft

Fru Ebied skriver:

Tusind talk fordi i har taget jer tid til at svare..

Jeg fik antidepressiv da min store datter (14) var 8 mdr gammel.

For 6 år siden fik jeg en dejlig datter, medens jeg tog antidepresseiv. - nu har jeg netop læst at der bliver født mange børn med massive udviklingsforstyrrelser pga netop antidepresseiv, og vi skal insemineres i næste uge.

Hvilke udvilklingsforstyrrelser?

Min læge henviste til et nyt forsningsresultat der lige var kommet frem 

http://www.dagensmedicin.dk/videnskab/psykiatri/antidepressiv-medicin-under-graviditet-oger-ikke-risiko-for-autisme/ 

Anmeld

5. januar 2014

Fru Ebied

Netop Autisme, men desværre også hjerneskader og manglende udvikling af arme og ben.

Min den mindste , har autistiske træk. Hun tåler ikke ikke høje lyde og kan ikke kapere socialt samvær for lang tid af gangen. Hun bruger enormt meget tid på at tegne i skolen. Både i SFO'en og i legetimerne i 0. klasse. Det er hendes måde at trække sig på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.