Jeg er på saroten retard lige nu, men har været på nogen forskellige. Saroten retard er den som jeg var på i min første graviditet, og også denne gang.
jeg blev fulgt tæt i første graviditet, fik en speciallæge med speciale i børn født med abstinenser, for det vil de helt sikkert blive født med. Jeg fik ekstra scanninger, ekstra samtaler, og blev tilbudt ekstra dage på barselsgangen, så de var sikre på jeg kunne klare det psykisk. Min sp kom måske lidt oftere i starten, pga min baggrund. Men da jeg altid har været ærlig, så var jeg det også her. Jeg er ikke bange for at mit hjem ligner rod, eller jeg ikke lige har fået taget opvasken. Jeg er ikke supermor, og jeg kender min psyke, så jeg skal nok råbe højt når jeg er i frit fald ned... Derfor stolede min sp på at blev der noget på nogen måder, så skulle jeg nok kontakte hende.
Jeg har været på antidepressiv i over 12 år nu, og det først mærke jeg fik fungerede ikke, andet mærke stoppede jeg på da jeg smed pillerne, fordi de ikke var sikre for evt baby, og jeg fik et andet mærke (jeg var foruden det nye mærke på saroten retard pga nervesmerter, saroten retard er antidepressiv, men fungere også mod nervesmerter) og da jeg fik speciallægen tilknyttet, valgte hun at stoppe mig på det nye mærke, for hvorfor tage 2 forskellige slags medicin, når den ene kan fungere for både depression og nervesmerter.
Jeg snakkede lige før jul med min nye læge, og vi kiggede hurtigt om der var kommet nyt om saroten retard, men den er stadig iorden at tage under graviditet, og amning...
Undskyld for den lange smørre
Anmeld