Uddannelse brug for råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
8 svar
1 synes godt om
5. januar 2014

Pigent

Jeg vil søge ind Pædagogisk assisten med start i februar 2015, men hvis jeg skulle være uheldig og ikke komme ind så skal jeg i gang med noget andet. Jeg vil helst i gang med en uddannelse hvor man ikke får su.
Jeg tror også jeg søger ind på social og sundheds hjælper samtidig.

Jeg kan godt lide at bage, biologi var mit ynglings fag tilbage da jeg gik i folkeskole og blomster binderi siger mig også noget. Vil bare helst ikke stå bag ved en kasse og sælge ting

Har i forslag til andre uddannelser jeg kan søge ind på??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

esioul

Pigent skriver:

Jeg vil søge ind Pædagogisk assisten med start i februar 2015, men hvis jeg skulle være uheldig og ikke komme ind så skal jeg i gang med noget andet. Jeg vil helst i gang med en uddannelse hvor man ikke får su.

Jeg kan godt lide at bage, biologi var mit ynglings fag tilbage da jeg gik i folkeskole og blomster binderi siger mig også noget. Vil bare helst ikke stå bag ved en kasse og sælge ting

Der er hvis ikke så mange uddannelser med elevløn.

Men er det vigtigste ikke også at man får en uddannelse man brænder for tænker jeg?

Der er jo mulighed for lån, selvom det er øv at have.

Men det er jo mange år man skal arbejde, så det er da med at springe ud i det man brænder for og ikke gå efter det økonomiske aspekt i det lige nu og her

Anmeld

5. januar 2014

esioul

Pigent skriver:

Men dem jeg sådan lige kender til er sosu hjælper og pædagogisk assistent

Anmeld

5. januar 2014

Pigent

Du har ret i at man skal vælge det man brænder for

Anmeld

5. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tandklinikassistent. Her vil du være på su i ganske kort tid da resten vil være i praktik med elevløn.

Anmeld

16. januar 2014

Pigent

mor:) skriver:

Tandklinikassistent. Her vil du være på su i ganske kort tid da resten vil være i praktik med elevløn.

Okay men tandlæge er ikke mig

Anmeld

16. januar 2014

LilleSmølf

Pigent skriver:

Hvis du går ind på ug.dk (uddannelseguiden) har de nogle forskellige verktøjer man kan bruge til at få indsnævret uddannelser til de ting, som falder i ens interesse.

Så kan man finde uddannelsen på siden og se, om det er SU eller elevløn, der kører på (:

Anmeld

16. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Pigent skriver:

Okay men tandlæge er ikke mig

Okay
Vil bare lige gøre dig opmærksom på at det er enorm svært at få job som pædagogisk assistent, da de er dyrere end medhjælper men uddannelsen er ikke nok til at erstatte pædagogen.
Mange ender derfor med at bruge den som adgangsbillet til pædagoguddannelsen hvor man så vil være på su.
Pøj pøj. Håber du får det du ønsker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.