Mad til en person..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
7 svar
6 synes godt om
5. januar 2014

o1Mutte

Kunne virkelig godt bruge noget inspiration til noget nemt og lækkert aftensmad til en person. 

Det skal gerne være hurtigt at lave også da jeg ikke er så vild med at stå i et køkken

Og så gør det jo ikke noget hvis det er billigt samtidig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

Papillon

Når jeg er alene hjemme, laver jeg gerne omelet af 2-3 æg med hvad køleskabet lige byder på af grøntsager og evt. kød. Dertil en skive rugbrød

Ellers lette pastaretter eller retter, man bare kan smide i et ovnfastfad og i ovnen. Det er faktisk længe siden, jeg har været alene om aftenen, så kan ikke lige komme i tanke om noget specifikt. Jeg ved som regel også på forhånd, hvilke aftener, jeg spiser alene, og så tilpasser jeg maden dagen før, så der er rester jeg lige kan varme

Anmeld

5. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

varm Pasta salat, med rejer der lige bliver stegt på panden med lidt oliven olie og hvidløg. Hak et par cherry tomater, agurk og en adviokado og vend i. 

Et stegt kyllingbryst, skær det i stykker og vend det i en let salat, drys med frisk skåret parmasan, bacon og evt krutonger og dressing ala caesar salat.

Pasta med svampe sovs. Vildt nemt! Kog pasta. Steg friske svamp i smør på en pande, kryder med salt og peber. Hæld madlavnings fløde over. Kog op, hæld over pasta. 

En lille dåse sardiner, stegs i en pande med olie. Sardiniere bliver helt opløst og får en nødeagtig smag. Et fint presset hvidløg, lidt chili og lime, salt og peber, steges med. Bruge evt lidt paprika. Hældes over frisk pasta. Du ka evt også stege lidt rejer med.

Bagt kartoffel i mikrobølgeovnen. Tager ca 20 min afhængig af str på kartoffel. Hvidløgssmør og revet ost. Steg et kyllingebryst.

Wok med kokos og nudler.

Stegt laks, med urtekartofler. Kog kartofler og kom en klat smør i grydén, salt, peber, hvidløg, hakket persille eller andre urter. Smøren er sovsen! 

Hummm det er lige Hva jeg ka komme på af nemme retter! Vh stine

Anmeld

5. januar 2014

Maja88

StineW79 skriver:

varm Pasta salat, med rejer der lige bliver stegt på panden med lidt oliven olie og hvidløg. Hak et par cherry tomater, agurk og en adviokado og vend i. 

Et stegt kyllingbryst, skær det i stykker og vend det i en let salat, drys med frisk skåret parmasan, bacon og evt krutonger og dressing ala caesar salat.

Pasta med svampe sovs. Vildt nemt! Kog pasta. Steg friske svamp i smør på en pande, kryder med salt og peber. Hæld madlavnings fløde over. Kog op, hæld over pasta. 

En lille dåse sardiner, stegs i en pande med olie. Sardiniere bliver helt opløst og får en nødeagtig smag. Et fint presset hvidløg, lidt chili og lime, salt og peber, steges med. Bruge evt lidt paprika. Hældes over frisk pasta. Du ka evt også stege lidt rejer med.

Bagt kartoffel i mikrobølgeovnen. Tager ca 20 min afhængig af str på kartoffel. Hvidløgssmør og revet ost. Steg et kyllingebryst.

Wok med kokos og nudler.

Stegt laks, med urtekartofler. Kog kartofler og kom en klat smør i grydén, salt, peber, hvidløg, hakket persille eller andre urter. Smøren er sovsen! 

Hummm det er lige Hva jeg ka komme på af nemme retter! Vh stine

Er vi ude i tigerrejer eller

Anmeld

5. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Maja88 skriver:

Er vi ude i tigerrejer eller

Hvis vi laver det til os alle 4, bruge vi tigerrejer eller andre pil selv rejer. 

Men er det bare til mig selv, køber jeg bare en bøt store rejer i lage, dræner dem og steger. Gider ik gøre det store ud af det, bare til mig selv! X

Anmeld

5. januar 2014

MarianneRubi

o1Mutte skriver:

Kunne virkelig godt bruge noget inspiration til noget nemt og lækkert aftensmad til en person. 

Det skal gerne være hurtigt at lave også da jeg ikke er så vild med at stå i et køkken

Pulver kartoffelmos
Og lav det præcis som det står på kassen!! ellers er det virkelig ikke godt hvis man bare varmer vandet i en el-kedel :d også bacon tern

Toast ?

Pizza på toastbrød eller flutes

Anmeld

5. januar 2014

modesty

o1Mutte skriver:

En lækker salat af en slags er dejlig nemt.

Wokmad er også godt når man er alene, supernemt og hvis der er rester kan de stilles i køleren og spises dagen efter.

Suppe.

Anmeld

5. januar 2014

Chris86

o1Mutte skriver:

-stegte ris m. Krydderi, grøntsager & kylling
-tærter (ka fryses til andre dage)
-pastasalater
-flutes m. Diverse fyld
-lasagne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.