Er ved at miste håbet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Selvom I ikke kan få betalt selve behandlingen, kan du godt blive undersøgt. Har du fået testet om du overhovedet har ægløsning, for det kan hjælpes med hormonpiller. Om der er gennemgang i æggeleder for det kan måske klares ved de skylles. Og der er sikkert mere jeg ikke tænker på.

At blive undersøgt koster intet. Og man har ret til at blive behandlet fx med hormoner, men nej ikke betalt insemination og andet.

Håber det kan lykkes for jer

Tak, har ikke snakket med min læge om det endnu, det er som om jeg udskyder det hele tiden. Lidt sigesom, at man frygter for svaret.
Har dog selv testet for æggeløsning, og den kommer fint hver måned, hvor der i hvert fald er udslag på testen. Men vi har da snakket om, at vi skulle kontakte lægen her i det nye år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Det er IKKE gratis, hvis man har et fælles barn sammen i forvejen. Man kan dog blive henvist fra sin egen læge til insemination på en privatklinik og her skal man kun betale for medicinen selv. Skal man vidre til IVF, er det helt for egen regning. Et enkelt forsøg koster mellem 17.000 og 25.000 + medicin udgifter. Så gratis er det bestemt ikke.

Til Ts : Kan så godt følge dig og din sorg på dit barn's vegne. Står selv i samme situation. 

Årh det er jeg ked af at høre. Hvor lang tid har I forsøgt?

Anmeld

5. januar 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Årh det er jeg ked af at høre. Hvor lang tid har I forsøgt?

Vi har ikke brugt prævention, siden jeg fødte vores søn for 2 år siden. Han er lavet ved IVF, så vi vidste jo godt at vores chance for at lave en nr 2 selv, var/er meget små. 

Men vi har (næsten) accepteret, at han nok bliver enebarn, men det har ikke været uden tårer at nå til den erkendelse. Jeg er så ked af det på hans vegne og så gør det bare så ondt at tænke på, at når min mand og jeg ikke er her mere, så er han helt alene i verden

Anmeld

5. januar 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Vi har ikke brugt prævention, siden jeg fødte vores søn for 2 år siden. Han er lavet ved IVF, så vi vidste jo godt at vores chance for at lave en nr 2 selv, var/er meget små. 

Men vi har (næsten) accepteret, at han nok bliver enebarn, men det har ikke været uden tårer at nå til den erkendelse. Jeg er så ked af det på hans vegne og så gør det bare så ondt at tænke på, at når min mand og jeg ikke er her mere, så er han helt alene i verden

til dig. Det er præcis de følelser jeg føler indvendig, det er den ensomhed ham kan ende med.

Anmeld

7. januar 2014

Grønberg

Anonym skriver:

Tak
Hvor længe har I forsøgt. Vi begynder jo snart at nærme os de 2 år, og sønnen er lavet i første forsøg. Det er virkelig en sær følelse, at sidde med. Viste godt, det var muligt, at de kunne tage tid, men så lang tid havde jeg ikke forestillet mig. Og begynder jo at tro noget er galt.

Har i søgt råd hos lægen det er gratis!

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

Grønberg skriver:

Har i søgt råd hos lægen det er gratis!

Nej ikke endnu. Men tænker vi gør det, her i løbet af det nye år. Skal bare lige være mentalt klar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.