Min søn på 11 mdr hyler rigtigt meget og jeg er ved at gå amok
Han er i den grad ved at få sin egen vilje, så ingenting er "godt nok". Han hyler når han fx skal: have tøj af og på, sidder spændt fast (autostol, barnevogn eller lign), ikke får mad hurtigt nok eller der står andet på bordet han vil pille i, hvis han vil op (han har været meget syg og er blevet båret meget rundt, hvilket han også vil nu). Han hyler når han er træt, sulten osv. (Ved godt man kun kan forvente det, men han hyler over ALT).
Han har ikke ondt, for han har også "tilpasse" perioder i løbet af dagen. Han har fået dræn, været til kiropraktor, osv. Det er alder og vilje, der spiller ind ... Han kan godt lege ca 5-10 min selv på gulvet, men det er også max ... Vi sætter os ned til ham, men så vælter han hylende rundt på os, til vi tager ham op og går rundt med ham - vi kan ikke sidde ned med ham, så hyler han også.
vi prøver at tage det stille og rolig. Tale roligt til ham, synge og så sætte "kærlige grænser". men nogle gange har jeg efterhånden lyst til at råbe "hold så kæft"
er så træt i hovedet af alt det hylden/pyller, osv.
What to do? Er det dårlige vane ???, temperament eller ?? (Please ikke sig spring, for så har han sprunget de sidste tre måneder), kan jer med børn på 1 genkende nogle sf de ting?
Hva gør I? Hjælp
Det lyder helt normalt og det kommer til at fortsætte de næste par år, i forskellige variationer og styrker.
Her hjælper det rigtig meget at aflede og komme med positive alternativer. "Nej, du må ikke lege med mors mobil, men se den her fine bamse, den må du gerne lege med". Og anerkende følelserne - "ja, jeg forstår godt at det er ærgerligt at du ikke må lege mere, men nu skal vi spise." I situationer hvor barnet nægter noget, f.eks at få tøj på (her er det i øjeblikket at sidde i klapvogn) så hjælper det at barnet har noget andet at tage sig til, f.eks lege med en lille bamse, spise en fingersnack el. lign.
Og generelt bare selv at bevare det gode humør. Man kan pjatte min drengs sure humør væk - nogle gange - ikke altid!
Min søn er ældre end din (2,3 år), men ovenstående regler har været gældende siden han var cirka 8-9 mdr.