Min søn hylder meget ..:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
9 svar
5 synes godt om
4. januar 2014

Mum33

Min søn på 11 mdr hyler rigtigt meget og jeg er ved at gå amok  Han er i den grad ved at få sin egen vilje, så ingenting er "godt nok". Han hyler når han fx skal: have tøj af og på, sidder spændt fast (autostol, barnevogn eller lign), ikke får mad hurtigt nok eller der står andet på bordet han vil pille i, hvis han vil op (han har været meget syg og er blevet båret meget rundt, hvilket han også vil nu). Han hyler når han er træt, sulten osv. (Ved godt man kun kan forvente det, men han hyler over ALT). 

Han har ikke ondt, for han har også "tilpasse" perioder i løbet af dagen. Han har fået dræn, været til kiropraktor, osv.  Det er alder og vilje, der spiller ind ... Han kan godt lege ca 5-10 min selv på gulvet, men det er også max ... Vi sætter os ned til ham, men så vælter han hylende rundt på os, til vi tager ham op og går rundt med ham - vi kan ikke sidde ned med ham, så hyler han også. 

vi prøver at tage det stille og rolig. Tale roligt til ham, synge og så sætte "kærlige grænser". men nogle gange har jeg efterhånden lyst til at råbe "hold så kæft" er så træt i hovedet af alt det hylden/pyller, osv. 

What to do? Er det dårlige vane ???, temperament eller ?? (Please ikke sig spring, for så har han sprunget de sidste tre måneder), kan jer med børn på 1 genkende nogle sf de ting?  

Hva gør I? Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

Carina:-)

Han er bare en helt alm 11 mdr gammel dreng .

Han har ikke rigtigt noget sprog,så det er svært for ham at fortælle jer om hvorfor han f.eks er ked af det .

Men han kan tydeligt fornemme hvis I er irriterede . Og selv om man synes man prøver at lade være med at vise det,så tro mig han kan mærke det

Jeg er ked af at skrive det-men det er en fase-

Det bliver bedre med tiden som han får sprog og når han efterhånden forstår at I nok skal hjælpe ham og blive hos ham .

Men en ting er at han ikke kan kommunikere på andre måder,han forstår rigtigt meget -så sæt ord på

Hans eneste sprog er gråd ,og klynk -så er det op til jer at sætte ord på så han kan se I forstår ham .

Anmeld

4. januar 2014

Og at blive båret ,-holdt tæt er lig med tryghed og det kan børn ikke få for meget af 

Anmeld

4. januar 2014

Mum33

Carina:-) skriver:

Han er bare en helt alm 11 mdr gammel dreng .

Han har ikke rigtigt noget sprog,så det er svært for ham at fortælle jer om hvorfor han f.eks er ked af det .

Men han kan tydeligt fornemme hvis I er irriterede . Og selv om man synes man prøver at lade være med at vise det,så tro mig han kan mærke det

Jeg er ked af at skrive det-men det er en fase-

Det bliver bedre med tiden som han får sprog og når han efterhånden forstår at I nok skal hjælpe ham og blive hos ham .

Men en ting er at han ikke kan kommunikere på andre måder,han forstår rigtigt meget -så sæt ord på

Hans eneste sprog er gråd ,og klynk -så er det op til jer at sætte ord på så han kan se I forstår ham .

Tak  Prøver også virkelig at rumme det, men en gang imellem er jeg ved at blive sindsyg. Kunne jeg så bare sætte mig ned og være der, men vi går rundt med ham i mange af hans vågne timer 

Anmeld

4. januar 2014

Abemor skriver:

Tak  Prøver også virkelig at rumme det, men en gang imellem er jeg ved at blive sindsyg. Kunne jeg så bare sætte mig ned og være der, men vi går rundt med ham i mange af hans vågne timer 

Indimellem har man bare perioder hvor man ville ønske der var en tænd og sluk knap.

Jeg er ret sikker på at alle forældre indimellem har det som dig ,og vover også at tro at det sgu er meget normalt .

Lige som man indimellem kigger på ens mand og tænker "var jeg fuld den aften jeg mødte ham?? "(det var jeg faktisk,men det er jo en mindre detalje 

Og næste dag kan man slet ikke forestille sig et liv uden ham.

Ligesådan med ens børn,der er bare tider hvor det er så rocker hårdt at man næsten fortryder man fik børn .

Så længe det ikke er hele tiden ,så er man vel bare et menneske med grænser for hvor meget man kan klare af hyl skrig og krav 

Anmeld

4. januar 2014

Team Putte

Abemor skriver:

Min søn på 11 mdr hyler rigtigt meget og jeg er ved at gå amok  Han er i den grad ved at få sin egen vilje, så ingenting er "godt nok". Han hyler når han fx skal: have tøj af og på, sidder spændt fast (autostol, barnevogn eller lign), ikke får mad hurtigt nok eller der står andet på bordet han vil pille i, hvis han vil op (han har været meget syg og er blevet båret meget rundt, hvilket han også vil nu). Han hyler når han er træt, sulten osv. (Ved godt man kun kan forvente det, men han hyler over ALT). 

Han har ikke ondt, for han har også "tilpasse" perioder i løbet af dagen. Han har fået dræn, været til kiropraktor, osv.  Det er alder og vilje, der spiller ind ... Han kan godt lege ca 5-10 min selv på gulvet, men det er også max ... Vi sætter os ned til ham, men så vælter han hylende rundt på os, til vi tager ham op og går rundt med ham - vi kan ikke sidde ned med ham, så hyler han også. 

vi prøver at tage det stille og rolig. Tale roligt til ham, synge og så sætte "kærlige grænser". men nogle gange har jeg efterhånden lyst til at råbe "hold så kæft" er så træt i hovedet af alt det hylden/pyller, osv. 

What to do? Er det dårlige vane ???, temperament eller ?? (Please ikke sig spring, for så har han sprunget de sidste tre måneder), kan jer med børn på 1 genkende nogle sf de ting?  

Hva gør I? Hjælp

åh Ja det startede også her lige omkring Ida blev 1.. Nu er hun halvanden og skriger ikke så meget mere.. Hold fast i et nej er et nej og ignorer skrigeriget.. Fjern evt den ting han vil have så han ikke kan se den, så stoppede skrigeriet hurtigere her.. Afled med noget han gerne må.. Er det maden han venter på så stik ham et eller andet spiseligt mens han venter.. Evt et stykke agurk, en frikadelle hvis det er det i skal have osv. Prøv at bevare overblikket og sætte ord på hans følelser f.eks ej er du bare så sulten at det er svært at vente osv.

Anmeld

4. januar 2014

Mum33

Team Putte skriver:

åh Ja det startede også her lige omkring Ida blev 1.. Nu er hun halvanden og skriger ikke så meget mere.. Hold fast i et nej er et nej og ignorer skrigeriget.. Fjern evt den ting han vil have så han ikke kan se den, så stoppede skrigeriet hurtigere her.. Afled med noget han gerne må.. Er det maden han venter på så stik ham et eller andet spiseligt mens han venter.. Evt et stykke agurk, en frikadelle hvis det er det i skal have osv. Prøv at bevare overblikket og sætte ord på hans følelser f.eks ej er du bare så sulten at det er svært at vente osv.

Tak  Dejligt at høre, at andre oplever bare lidt af det samme. Tror også bare vi skal over denne periode, og så prøve som du siger, at sætte ord på, og holde fast i vores standpunkter

Anmeld

4. januar 2014

Team Putte

Abemor skriver:

Tak  Dejligt at høre, at andre oplever bare lidt af det samme. Tror også bare vi skal over denne periode, og så prøve som du siger, at sætte ord på, og holde fast i vores standpunkter

Jah og så holde ud! Og prøve at lade være med at smide ungen ud af vinduet når han har skreget en hel dag det er skide hårdt til tider, men det skal nok blive bedre

Anmeld

4. januar 2014

Mum33

Argh - lorte I-pad der retter alt forkert. Han HYLER selvfølgelig meget - ikke hylder 

Anmeld

4. januar 2014

modesty

Hva gør I? Hjælp

Det lyder helt normalt og det kommer til at fortsætte de næste par år, i forskellige variationer og styrker.

Her hjælper det rigtig meget at aflede og komme med positive alternativer. "Nej, du må ikke lege med mors mobil, men se den her fine bamse, den må du gerne lege med". Og anerkende følelserne - "ja, jeg forstår godt at det er ærgerligt at du ikke må lege mere, men nu skal vi spise." I situationer hvor barnet nægter noget, f.eks at få tøj på (her er det i øjeblikket at sidde i klapvogn) så hjælper det at barnet har noget andet at tage sig til, f.eks lege med en lille bamse, spise en fingersnack el. lign.

Og generelt bare selv at bevare det gode humør. Man kan pjatte min drengs sure humør væk - nogle gange - ikke altid!

Min søn er ældre end din (2,3 år), men ovenstående regler har været gældende siden han var cirka 8-9 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.