Sex and the city vs studiegæld og familieliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
6 svar
6 synes godt om
4. januar 2014

Anonym trådstarter

Synes, det er lidt svært at skrive om, så er lige anonym.

Hm har fået barn i en alder af 24 år (er 28 nu) både kæresten og jeg er studerende. Vi var de første der blev forældre i vennekredsen, de andre er først nu så små ved at overveje det.

Jeg har nok været lidt den dullede type, med masser af frisørbesøg, shoppingture, cafe og byture med veninderne (det var der råd til før vi fik barn).Det første år var vi meget derhjemme og var forældre med stort F. Så begyndte det igen at trække med at leve livet med rejser, koncerter, spaophold osv. Med det resultat at vores samlede studiegæld er på 100.000 kr (og vi taler som et par, der aldrig de første 27 år af vores liv har haft gæld overhovedet, ikke så meget som overtræk) 

Til vores forsvar skal så siges, at vi er flyttet to gange siden vi blev forældre af nogle praktiske omstændigheder.

Nu vil vi så gerne til at leve mere sparsomt, fornuftigt så gælden ikke er vokset os helt over hovedet inden vi er færdiguddannede (da man jo langt fra kan være sikker på at få job) MEN...

Kunne godt tænke mig nogle gode spareråd, og også nogle foreslag til gratis glæder. Det er også lidt svært med det sociale, for når jeg prøver at foreslå ting som "kan vi ikke bare mødes hos den eller den til en kop te, kakao eller sådan noget" bliver der hurtigt foreslået cafe, middag og shopping i stedet. De fleste af mine veninder er barnløse og har enten bare bedre økonomi eller forældre, der kan træde til. Så føler mig egentlig lidt hægtet af.

Men ja sandheden er at jeg ikke har råd til flere kjoler, cocktails i byen (med dertil hørende middage og taxature hjem) eller flere weekendture til London eller den slags) har slet ikke råd til sex and the city livet længere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.