Konkurrence

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
8 svar
1 synes godt om
3. januar 2014

Rixer

Hey..

Jeg har ledt overalt for at finde ud af hvad holdsport er..

hvorfor er det bedre end alene sport..

men er det, det samme som konkurrence mod...

Hvad er fordele og ulemper ved det

Jeg leder efter noget teori/litteratur der omhandler emnet.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Rixer

Tænker I det kan være noget om relationsdannelse jeg skal finde noget om ?

Anmeld

3. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg ved ikke om holdsport er bedre end "alene" sport. Det kommer vel an på hvad du undersøger...altså er det ift. sociale kompetencer giver holdsport god mening. Men er det blot ift. bevægelse er alene sport lige så godt vel.

Anmeld

3. januar 2014

Rixer

Det er egentlig bare fordele og ulemper ved holdsport, hvis man kan sige det sådan

Anmeld

5. januar 2014

Rixer

???

Anmeld

5. januar 2014

Karina84

Rixer skriver:

???

Synes du skal spørge din lærer eller i et forum som er lidt mere rettet på pæd.studerende. Din skole har evt. et bibliotek, hvor der er lige den litteratur du leder efter. 

Jeg tror jeg har skrevet det til dig før, og jeg har lagt mærke til at du ikke får så mange svar eller de svar du leder efter. Så tænker at du måske kan få en bedre hjælp andre steder 

Lige i dette tilfælde (og jeg er ikke pæd. uddannet men uddannet lærer), så tror jeg at du skal indstille søgningen på de faktorer der kan have indflydelse på holdsport. Som en skriver de sociale kompetencer og du nævner selv relationsdannelse. Den vej, kan du spore dig ind på fordele og ulemper... 

Anmeld

5. januar 2014

Rixer

Jeg har spurgt og ledt på biblioteket

Holdsport r f.eks. fodbold, håndbold mv.. Hvor man laver hold som består af samme antal spillere som er på de andre hold,

fordele kan være at man er spændt at man har en motivation der gør at man bliver ved med at spille boldspillet.- Kommunikation at man hjælper hinanden

-Støtter hinanden at man har et sammenhold

-Aktiv deltager

- At man kan lave flere aktiviteter med mange, når man indgår i sociale grupper.

Ulempen: Der kan være hård konkurrence om pladserne

Nogle kan blive udelukket

Er det sådan ?

Anmeld

5. januar 2014

Rixer

Noget jeg har misforstået ?

Anmeld

7. januar 2014

Rixer

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.