Hvordan føles æl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. januar 2014

mpr

Ja her for snart 14 dage siden havde jeg nogle smerter i den ene side af underlivet og det varede et stykke tid og gik så over igen.. Jeg skrev ned som at det måske var æl der havde lagt der, og fordi jeg har PCO kunne jeg jo med god grund ikke rigtig tjekke det med æl test..

MEN kunne det være æl eller hvad kunne det være? Har så vidt jeg ved aldrig opfanget en æl, men så vidt min læge siger så kan det godt være jeg slet ikke har haft nogen de sidste par år da det sidste års tid har der ikke været nogen der har det bare været blødninger efter cyster der har været sprunget fordi de aldrig blev modne i ægge lederen, og før det har jeg været på p-piller så fik ikke ægløsning der heller.. 

Hvordan føles jeres æl hvis i overhovedet kan mærke den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

esioul

Chel1992 skriver:

Ja her for snart 14 dage siden havde jeg nogle smerter i den ene side af underlivet og det varede et stykke tid og gik så over igen.. Jeg skrev ned som at det måske var æl der havde lagt der, og fordi jeg har PCO kunne jeg jo med god grund ikke rigtig tjekke det med æl test..

MEN kunne det være æl eller hvad kunne det være? Har så vidt jeg ved aldrig opfanget en æl, men så vidt min læge siger så kan det godt være jeg slet ikke har haft nogen de sidste par år da det sidste års tid har der ikke været nogen der har det bare været blødninger efter cyster der har været sprunget fordi de aldrig blev modne i ægge lederen, og før det har jeg været på p-piller så fik ikke ægløsning der heller.. 

Hvordan føles jeres æl hvis i overhovedet kan mærke den?

niv og jag og øget udflåd

Anmeld

3. januar 2014

SHERO

Jeg har aldrig været i tvivl når jeg hat æl, jeg får hammer ondt i den ene side, oftest i 3-10 timer, Og altid ligeså punktlig som min mens. Øget udflåd dagene efter smerterne.

Det kunne meget vel være æl du har mærket :-)

Anmeld

3. januar 2014

Clisolka

Jeg mærker det som niv og jag i underlivet - og øget udflåd, så jeg er ikke i tvivl  Nogle gange kan jeg også have ømme bryster, men det er ikke ved hver ægløsning 

Anmeld

3. januar 2014

mpr

esioul skriver:

niv og jag og øget udflåd

Super tak

Anmeld

3. januar 2014

mpr

Tullen85 skriver:

Jeg har aldrig været i tvivl når jeg hat æl, jeg får hammer ondt i den ene side, oftest i 3-10 timer, Og altid ligeså punktlig som min mens. Øget udflåd dagene efter smerterne.

Det kunne meget vel være æl du har mærket :-)

Men hvordan er det med de der æl smerter? hvornår kommer æl cirka? Ved ægget er frugtbar i 24-48 timer efter det er kommet ud i ægge lederen, men sker selve ægløsningen før eller efter smerterne?

Anmeld

3. januar 2014

mpr

Babymor1013 skriver:

Jeg mærker det som niv og jag i underlivet - og øget udflåd, så jeg er ikke i tvivl  Nogle gange kan jeg også have ømme bryster, men det er ikke ved hver ægløsning 

Okay mange tak Men hvornår sker ægløsningen cirka i forhold til smerterne? Før, imens eller efter?

Anmeld

3. januar 2014

Rockertand

Chel1992 skriver:

Men hvordan er det med de der æl smerter? hvornår kommer æl cirka? Ved ægget er frugtbar i 24-48 timer efter det er kommet ud i ægge lederen, men sker selve ægløsningen før eller efter smerterne?

Det er kun ca. 10 timer, og symptomerne udløses som regel af de markante hormonændringer, når LH stiger og falder brat. Man kan lære rigtigt meget om sin krop ved at kigge på udflåd og notere symptomer, hvis man da ikke kan eller ønsker at bruge ægløsningsteste.

Anmeld

3. januar 2014

Clisolka

Chel1992 skriver:

Okay mange tak Men hvornår sker ægløsningen cirka i forhold til smerterne? Før, imens eller efter?

Jeg har smerterne lige før ægløsningen. 

F.eks. så havde jeg ægløsning i dagene da jeg var til 8-ugers undersøgelse efter fødslen (fandt jeg så ud af efterfølgende). Jeg havde niv og jag som om jeg skulle have min mens - og meget øget udflåd. Det var tirsdag den 19 november og den 3. december startede min første mens efter fødslen 

Jeg bruger en app på min telefon, hvor jeg holder styr på det - jeg har ikke mærket ægløsning endnu, så jeg tror ikke min cyklus er stabil endnu, ellers skulle jeg have haft min mens i dag  Jeg er ikke på p-piller efter fødslen, så mærker jeg ægløsningen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.