maria_jo skriver:
Jeg har før oprettet tråde omkring dette emne. Så er det gået skiftevis godt og skidt igen... Er lige i et hul i øjeblikke Har altid haft en sårbar psyke. Har kendt min mand i 9 år, og vi har ALTID haft et godt solidt og ægte forhold! Ikke mange op og nedture, kun alm skænderier en gang imellem. Men uden tvivl de rigtige for hinanden! Vi får en søn for 2 år siden. Jeg fik en fødslelsdepression(min første depression) og den var slem. Kom på antideprresiv, og de næste 2 år gik meget op og ned. Har efterfølgende haft en depression igen(6 mdr siden), men den gik heldigvis i sig selv da jeg startede op på antideprresiv igen. MEN da jeg havde min fødsels dep. Var jeg fyldt af angst for IKKE at elske min søn. Jeg kunne sagtens mærke hvor højt jeg elskede min mand, men følelserne til min dreng var nærmest inde i en osteklokke. Men efter 1 1/2 år, vendte det totalt. Har så stor kærlighed til ham, og jeg næsten ikke kan være i mig selv. Her kommer problemet!!!!!! Jeg er begyndt at (on and of) mangle følelser for min mand. Lidt på samme måde som min søn dengang. Jeg VED at jeg elsker ham. Han er min bedste ven og støtte i alt! Drømmer ikke om anden mand osv! Jeg er bare havnet i et spind at "følelses messig" tomhed? Har slet slet ikke lyst til kys, sex osv. Måske et kram. Jeg føler mig ikke deprimeret, men nærmest lidt "nå ja". Jeg kan ikke komme i kontakt med de følelser jeg har haft for ham. Men nu mærker jeg også efter dem KONSTANT!! Hvis jeg lukker øjne og forstiller mig at han var død fra mig, så kan jeg sagtens begynde at græde, og mærke smerten. Men når jeg tænker på at han kommer hjem og kysser mig, så føler jeg ikke lyst eller lign? Jeg frygter skilsmisse, da det slet ikke er det jeg vil!! Nogle gange løsner det op, og jeg mærker følelserne komme lidt frem igen. Specialt når vi griner sammen. Det er ret periodisk..Jeg går til psykolog i dag, og har været på fuld dosis antideprresiv(citalopram) i 6 mdr. Åhh er der ikke nogle herinde som har prøvet det samme TUSIND tak fordi du/i læste med så langt!
problemet med antidepressiver er at de fjerner følelses-toppene - de skærer altså både de meget triste/depressive tanker væk, men ligeledes de meget glædesfyldte.
Det jeg hører fra mennesker omkring mig, der har været på antidepressive i lang tid, er at de bliver følelses-lammede og at det ind imellem ville være lettere at leve med de triste følelser, så man stadig også havde de glade følelser
Så jeg tror det er helt normalt, rent medicinmæssigt, det du beskriver
Men puha måske du kan snakke med din psykolog om en nedsat dosis for en stund, så konsekvenserne for dig ikke bliver for store?

Anmeld