Eksperthjælp: 7 måneder svær at putte til nattesøvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. januar 2014

Lisbeth Jess

"7 måneder svær at putte til nattesøvn"

Hej Lisbeth.

Har en dreng på 7 mdr. Som er en rigtig dejlig og glad dreng. Jeg har problemer med at ligge ham om aftenen. I løbet af dagen, hvor han sover udenfor i barnevognen, går det fint.
Om aftenen vil han ikke sove. Han har meget vær ved at finde ro. Han il holde i hånd, og så er jeg begyndt at trykke ham lidt på benene, for at han kan finde lidt ro i kroppen. Og det hjælper også, men så snart jeg stopper begynder han igen at ligge og rode rundt.
De to sidste dage har det taget os ca 45 min for at få ham til at falde i søvn.
Har du nogle råd til ting/måder vi kan prøve at gøre det på?

En anden ting .
Han har haft halv dårlig mave her nogle dage og kastede op i onsdags ( kun en gang). Han får normalt grød/mis x 3 om dagen. Og så får han også flaske et par gange. Så han når op på de 750 ml mælk (mme) han skal have dgl. Men her siden D 25 dec. Hr han ikke ville drikke ret meget mælk. Han plejer at får 240 ml (blandet) mælk pr flaske, men nu drikker han max 130 ml af gangen. Skal jeg være nervøs for dette? Han spiser heller ikke heeeeeelt så meget grød som han plejer, men det er tæt på.

Lisbeths svar

Hej Og godt Nytår!
Håber din søns maveproblemer er overstået, derer gået et par dage siden du skrev. Hvis han stadig har dårlig mave og er påvirket skal du nok snakke med din læge.
Du skriver han er svær at få til at sove om aftenen, men ikke om dagen , når han sover i barnevognen.
En måde at få en baby afslappet og klar til natten, kan være en gang babymassage efterfulgt af et dejligt bad.
En anden mulighed er at svøbe ham i et lagen eller et tyndt bomuldstæppe.
På den måde får han fornemmelsen af at ligge som i barnevognen.

Det er rigtig fint du holder på ham og viser ham, det er trygt at skulle sove.

Håber det vil lykkes dig at få ham godt puttet fremover, Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.