Vægttab - forhindrer graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
11 svar
4 synes godt om
1. januar 2014

CH2012

Hejsa allesammen.

Som nogle af jer ved, har jeg haft en SA natten mellem d. 18 og 19 dec. Jeg har et stort ønske om at blive gravid hurtigt igen, men er også helt indforstået med, at det er langt fra sikkert det lige sker. Men håber på, at fordi kroppen lige har været gravid, at jeg så hurtigere kan blive gravid denne gang.

Men for at have fokus på andre ting, er jeg derfor igang med at fokusere på andre projekter. Et af mine store "projekter" er at tabe mig. Men hvis jeg går stærkt igang med at tabe mig, risikere jeg så udskyde det med baby, fordi kroppen "stresser" over det med vægttabet?

Men det ville betyde rigtig meget for mig at tabe mig, samt tænker jeg, at det er sundt for mig at få tabt mig - både generelt sundt, men også i forhold til graviditeten.

Hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2014

Giraffen

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen.

Som nogle af jer ved, har jeg haft en SA natten mellem d. 18 og 19 dec. Jeg har et stort ønske om at blive gravid hurtigt igen, men er også helt indforstået med, at det er langt fra sikkert det lige sker. Men håber på, at fordi kroppen lige har været gravid, at jeg så hurtigere kan blive gravid denne gang.

Men for at have fokus på andre ting, er jeg derfor igang med at fokusere på andre projekter. Et af mine store "projekter" er at tabe mig. Men hvis jeg går stærkt igang med at tabe mig, risikere jeg så udskyde det med baby, fordi kroppen "stresser" over det med vægttabet?

Men det ville betyde rigtig meget for mig at tabe mig, samt tænker jeg, at det er sundt for mig at få tabt mig - både generelt sundt, men også i forhold til graviditeten.

Hvad tænker I?

sådan tror jeg ikke du skal se på det jeg ved godt nok ikke noget om det rent fysiologiske, men måske fokus på noget andet og succesoplevelserne ved fremskridtet kun gør godt for projekt baby 

Anmeld

1. januar 2014

Dianabk

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen.

Hvad tænker I?

Tror ikke det skader at tabe sig imens man prøver at blive gravid. Motion er godt også selvom man er gravid, og sund kost er vejen frem hvis man vil tabe sig - så jeg ser kun gode ting ved at man gør en indsats. Men tror bestemt også man skal holde sig fra nupo og alt det i den dur, det kan umuligt være sundt for kroppen. Al held og lykke herfra

Anmeld

1. januar 2014

CH2012

Giraffen skriver:

sådan tror jeg ikke du skal se på det jeg ved godt nok ikke noget om det rent fysiologiske, men måske fokus på noget andet og succesoplevelserne ved fremskridtet kun gør godt for projekt baby 

Ja, det tænker jeg nemlig også... Og tænker at der er alle mulige fordele ved at tabe mig, både set i forhold til hvad jeg personligt og psykisk vil få ud af det, men også set i forhold til at forberede sig på en graviditet, som jo kan være hård...

Vil nemlig rigtig gerne igang med motion: cykle på motionscykel, gå (både ude i naturen og på løbebånd) og begynde at løbe på løbebånd, samt styrketræning. Og danse Og i det hele taget gøre noget mere i forhold til min kost, spiser sundere...

Anmeld

1. januar 2014

CH2012

Dianabk skriver:

Tror ikke det skader at tabe sig imens man prøver at blive gravid. Motion er godt også selvom man er gravid, og sund kost er vejen frem hvis man vil tabe sig - så jeg ser kun gode ting ved at man gør en indsats. Men tror bestemt også man skal holde sig fra nupo og alt det i den dur, det kan umuligt være sundt for kroppen. Al held og lykke herfra

Okay.... Jeg tænker bestemt også, at der er masser af fordele ved vægttab. Både psykisk og fysisk. Er bestemt ikk interesseret i nupo (yrk! ), men er blevet meget inspireret af Anne Bechs: Fit på 100 dage, og så lige lave en kickstarter med angrebsfasen fra dukankuren. Men kun som kickstarter.

Og så ellers sætte ind med motion... Får en løbebånd hjem på fredag Glæder mig!

Anmeld

1. januar 2014

Fru Ebied

Må jeg have lov at spørge hvor mange kilo du skal af med? 

Jeg vejer selv ca 45 kilo for meget og har fået at vide at for hver 5 % af min vægt jeg smider, øges min chance for en fuldbåren graviditet betydeligt.jeg er derfor gået igang igen idag..

Anmeld

1. januar 2014

esioul

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen.

Hvad tænker I?

Der sker bestemt ikke noget ved at tabe sig, samtidig med projekt baby.

Det eneste jeg har hørt kan nedsætte fertiliteten, er overdrevet og hård motion

Anmeld

1. januar 2014

Dianabk

CH2012 skriver:

Okay.... Jeg tænker bestemt også, at der er masser af fordele ved vægttab. Både psykisk og fysisk. Er bestemt ikk interesseret i nupo (yrk! ), men er blevet meget inspireret af Anne Bechs: Fit på 100 dage, og så lige lave en kickstarter med angrebsfasen fra dukankuren. Men kun som kickstarter.

Og så ellers sætte ind med motion... Får en løbebånd hjem på fredag Glæder mig!

Tror man skal passe på med dukan kuren, den er vist ret hård. Men den har mange af de samme principper som stenalder kost har - som jeg selv er fan af Men tror det hjælper på at man nemmere bliver gravid. Jeg tabte selv 12 kg inden jeg blev gravid

Anmeld

1. januar 2014

CH2012

Dianabk skriver:

Tror man skal passe på med dukan kuren, den er vist ret hård. Men den har mange af de samme principper som stenalder kost har - som jeg selv er fan af Men tror det hjælper på at man nemmere bliver gravid. Jeg tabte selv 12 kg inden jeg blev gravid

Jeg ville kun gøre brug af angrebsfasen, som jeg kun vil være på i seks dage. Derefter fortsætter jeg med principperne: kulhydrater fra grøntsager, proteiner fra kød, fisk, osv. og fedt fra fx nødder og avocado.

Det er fra Anne Bechs nye bog: Fit på 100 dage, som jeg vil kører videre på efter de 6 dage i dukankuren

Anmeld

1. januar 2014

CH2012

Fru Ebied skriver:

Må jeg have lov at spørge hvor mange kilo du skal af med? 

Jeg vejer selv ca 45 kilo for meget og har fået at vide at for hver 5 % af min vægt jeg smider, øges min chance for en fuldbåren graviditet betydeligt.jeg er derfor gået igang igen idag..

Mit første mål er 20kg, men i det hele burde jeg tabe mig 30kg...

Så det er jo en del, og jeg tænker jeg ligeså godt kan komme igang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.